جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
چهارشنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ۱۷:۱۳
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح ارامش بهاری و ضیافت الهی از ۲۵ اسفند ماه تا ۴ اردیبهشت ماه در ۱۲۳ بقیعه متبرکه استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری پیام خبر، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در نشست خبری آرامش بهاری و ضیافت الهی بیان کرد: این طرح ها از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی در خصوص برنامه های طرح آرامش بهاری 1402 گفت: بیش از 123 بقعه مجری طرح خواهند بود که از 28 اسفندماه لغایت 15 فروردین ماه این طرح اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص طرح ارامش بهاری بیان کرد: برگزاری دوره آموزشی مبلغین بومی و مستقربا حضور مسئولین فرهنگی و رؤسای ادارات استان، اجرای مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا در آخرین پنجشنبه سال از جمله این برنامه ها است.

وی گفت: بیش از 45 خیمه و غرفه معرفت برپا شده است، همچنین تهیه و توزیع محصولات فرهنگی و برپایی نمایشگاه در موضوعات : ایثار و شهادت، خانواده، جنگ نرم، چند رسانه ای و غیره از دیگر برنامه های اجرایی در قالب طرح ارامش بهاری می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده، برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت روزانه در بقاع متبرکه و خیمه های معرفت، برگزاری مراسمات مذهبی و انقلابی و مراسم تحویل سال نو، برگزاری بیش از 1000 سخنرانی، بیان احکام و ...، برگزاری مراسم ادعیه، برگزاری مراسم لحظه تحویل سال در بقاع شاخص (شامل قرائت دعای تحویل سال، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری، سخنرانی و دعاخوانی، برپایی غرفه های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور مبلغین و روحانیون و اجرای مسابقات فرهنگی روزانه از دیگر برنامه های این طرح است.

وی اظهار داشت: اقامه نماز جماعت در 73 بقعه، سخنرانی ، برگزاری مراسم ادعیه، همکاری بیش از 140 مبلغ بومی و اعزامی در بقاع متبرکه، برگزاری مسابقه با هدف معرفی بقاع متبرکه، برگزاری مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی در بقاع متبرکه و اجرای مراسمات فرهنگی در روز 13 فروردین ماه همزمان با روز طبیعت در ایام نوروز پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، نظافت، آراستگی و غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، اسکان زائرین، پذیرایی و اطعام زائرین در بقاع متبرکه با چای، شیرینی و شکلات و ...، ارائه خدمات سلامت به زائرین در ایستگاه های سلامت مستقر در بقاع متبرکه را از برنامه های دیگر این اداره عنوان کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح دست های مهربانی با هدف خدمت رسانی به نیازمندان، در ادامه به برنامه های طرح ضیافت الهی 1402 اشاره کرد و گفت: این طرح از سوم فروردین اغاز و تا ۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده در خصوص برنامه های طرح بیان کرد: غبارروبی و آماده سازی فضای بقعه، آماده سازی مکان خیمه های معرفت و نصب ادعیه روزانه و اعمال مشترک ماه مبارک رمضان در بقاع مجری طرح اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان فعالیتهای عبادی و تبلیغی، سخنرانی، مناجات خوانی و .. در بقاع متبرکه صورت می گیرد، افزود: جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، کرسی های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر از برنامه های قرانی این ایام می باشد. همچنین اجرای مراسم جزء خوانی و محافل انس با حضور قاریان بین‌المللیِ، کشوری و استانی در بقاع شاخص صورت خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه از ظرفیت ماه مبارک رمضان جهت ثبت‌ نام و برگزاری کلاس‌های طرح ملی حافظان قرآن کریم بهره جسته ایم ، افزود: برنامه‌هایی ویژه بانوان،جوانان ونوجوانان شامل:بیان احکام تخصصی،کلاس‌های قرائت و روخوانی، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی ..... برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح ضیافت الهی از ظرفیت بقاع متبرکه جهت استقرار هیئت های شاخص استان استفاده حداکثری شده است، گفت: ترویج فرهنگ افطاری ساده در بقاع متبرکه، فعال سازی خیمه‌های معرفت، فعال کردن غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان، مشاوره، برپایی غرفه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از برنامه های تعریف شده در این ایام می باشد.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه "خدیجه مادر امت" همزمان با دهم رمضان المبارک اجرا می شود، گفت: برگزاری جشن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) ، برپایی سفره‌های کریمانه افطار از محل نیات مذهبی منطبق و کمک‌های مردمی با مشارکت مراکز افق بقاع متبرکه، برگزاری مراسم شب‌های قدر، شب و روز شهادت و شام غریبان امیرمؤمنان علی(ع) ، برگزاری مراسم روز قدس و برپایی نماز عید سعید فطر و نصب  ادعیه روزانه و اعمال مشترک ماه مبارک رمضان در بقاع مجری طرح اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان فعالیتهای عبادی و تبلیغی، سخنرانی، مناجات خوانی و ... در بقاع متبرکه صورت می گیرد، افزود: جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، کرسی های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر از برنامه های قرانی این ایام می باشد. همچنین اجرای مراسم جزء خوانی و محافل انس با حضور قاریان بین‌المللیِ، کشوری و استانی در بقاع شاخص صورت خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه از ظرفیت ماه مبارک رمضان جهت ثبت‌ نام و برگزاری کلاس‌های طرح ملی حافظان قرآن کریم بهره جسته ایم ، افزود: برنامه‌هایی ویژه بانوان،جوانان ونوجوانان شامل:بیان احکام تخصصی،کلاس‌های قرائت و روخوانی، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی ..... برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح ضیافت الهی از ظرفیت بقاع متبرکه جهت استقرار هیئت های شاخص استان استفاده حداکثری شده است، گفت: ترویج فرهنگ افطاری ساده در بقاع متبرکه فعال سازی خیمه‌های معرفت،  فعال کردن غرفه های: پاسخگویی به سوالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان، مشاوره، برپایی غرفه  تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از برنامه های تعریف شده در این ایام می باشد.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه  "خدیجه مادر امت" همزمان با دهم رمضان المبارک اجرا می شود، گفت: برگزاری جشن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) ، برپایی سفره‌های کریمانه افطار از محل نیات مذهبی منطبق و کمک‌های مردمی با مشارکت مراکز افق بقاع متبرکه، برگزاری مراسم شب‌های قدر، شب و روز شهادت و شام غریبان امیرمؤمنان علی علیه‌السلام، برگزاری مراسم روز قدسو برپایی نماز عید سعید فطر از دیگر برنامه ها می باشد.

 

کد خبر 206321

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید