پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ۱۷:۳۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۲۷ پایگاه ثابت امداد و نجات در این استان فعال است که خراسان رضوی نیازمند ۲ برابر این تعداد است.

به گزارش پایگاه خبری پیام خبر، محسن ذاکریان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۲۷ پایگاه ثابت امداد و نجات در استان در ایام نوروز فعال است، بیان کرد: برای ایجاد ۲۷ پایگاه جدید امداد و نجات در خراسان رضوی به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در حال پیگیری برای تحقق این هدف هستیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: این در حالی است که برای ایام نوروز امسال تعداد پایگاههای امداد و نجات در خراسان رضوی از ۲۷ به ۴۵ پایگاه به طور موقت افزایش یافته است تا امکان خدمت رسانی و امداد رسانی مطلوب در ایام پیک سفر برای مسافران جاده ای را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد زائران به مشهد از طریق جاده سفر می‌کنند، بیان کرد: این امر در حجم و شمار به روز حوادث جاده ای تاثیر گذار است .

ذاکریان خاطر نشان کرد: اکنون کلیه نیروهای امدادی در حالت آماده باش کامل هستند و تمامی مرخصی ها در این ایام لغو می‌شود ‌.

وی بیان کرد: امسال بیست و سومین سال اجرای طرح راهنمایان ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است که در این قالب ۱۶ پایگاه در استان مستقر می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت : در قالب این طرح ۲ هزار و ۱۶۰ نفر روز در پایگاه های پنج نفره فعالیت خواهند داشت و هر روز ۱۲۰ نفر نیرو به مسافران خدمات ارایه می‌کنند.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در نخستین روز نوروز امسال، افزود: هم برای زمان سال تحویل و هم سخنرانی مقام معظم رهبری ناوگان امداد هوایی در حرم رضوی مستقر و تعداد ۲۰۰ نیروی خواهر و برادر در حرم مطهر رضوی استقرار دارند.

ذاکریان بیان کرد: در حاشیه حرم رضوی نیز ۱۰۰ نیروی امدادی دیگر جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان حوادث احتمالی مستقر هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه نوروز سال آینده با نخستین نوروز پر مسافرت و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان روبرو هستیم، ادامه داد: وظیفه ما آمادگی کامل برای خدمات دهی است که با توجه به تجربه هشت میلیون زائر در مشهد، در این جهت حرکت شده است.

وی با اشاره به حوزه اسکان اضطراری هلال احمر به عنوان یک اقدام جدید در سال جاری گفت: در این راستا فرآیندها تعریف شده و کمک به اسکان اضطراری با تامین چادر، موکت و غیره از سوی این جمعیت محقق می شود که تاکنون آمادگی برای اسکان اضطراری ۱۰۰ هزار نفر را داریم.

ذاکریان با بیان اینکه ۲۴ اسفند ماه آغاز طرح امداد و نجات نوروزی است که تا ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد، گفت: در این طرح ۱۰۲ دستگاه انواع خودروهای امدادی بکارگیری خواهد شد.

 

کد خبر 206324

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید