پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ۱۸:۳۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهردار منطقه سه شیراز با اشاره به اجرای 6 پروژه محرومیت زدایی در سطح شهرداری منطقه 3 شیراز گفت: پنج مورد آن در شهرک سعدی است.

به گزارش پیام خبر، غلامرضا شهریاری، امروز در جمع خبرنگاران گفت: پروژه 200 هکتاری در منطقه بالای دروازه قرآن در نظر گرفته شده است و گنجایش پارکنیگ 2 هزار خودرو هم برای آن دیده شده و مردم از هر سن و قشری می توانند در این منطقه به تفریح بپردازند و این پروژه در سه ماهه اول سال آینده کلنگ زنی می شود.

شهردار منطقه 3 شیراز با اشاره به اینکه پروژه ضلع جنوب زیبا شهر به اندازه 50 هکتار شکل می گیرد و بام سبز متصل می شود، افزود: این پروژه هم در بهار سال آینده کلنگ زنی می شود.

وی با اشاره به احداث پایانه شهرک سعدی هم گفت: ترافیک اطراف آرامگاه سعدی خوب نیست و در سال آینده 500 متر مانده به آرامگاه مسدود می شود و ترافیک سواره به سمت راست برده می شود.

شهریاری با اشاره به اینکه بهسازی سنگ فرش مقابل حافظیه، افزود: پیاده رو های اطراف اطراف حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) بهینه می شود.

وی با یادآوری این مطلب که احداث بندها در بالادست محله سعدی باید در دستور کار قرار گیرد، این کار در حریم شهر است اما شهرداری با انعقاد تفاهم نامه با سایر دستگاه ها احداث بندها را تقبل کرده است، افزود: سایر سازمان ها باید تملک ها را پیگیری کنند و50 میلیارد تومان بودجه برای این موضوع در نظر گرفته شده است و اگر این سیل بندها زده شود شهرک سعدی مشکل سیلاب نخواهد داشت.

شهریاری با اشاره به اینکه پل عابر پیاده روی بلوار امام رضا (ع) در سه ماهه اول سال آینده ایجاد می شود، تاکید کرد: با 2 دوربرگردان و سرعت گیر نمی توان مشکل ترافیک دروازه قرآن را حل کرد و باید پروژه به صورت زیر گذر و یا گونه ای دیگر تعریف کرد.

شهردار منطقه 3 شیراز با اشاره به اینکه 27 پارک داریم که همه آنها بهسازی می شود، افزود: توجه ویژه به اطراف آرامگاه سعدی شده است و باید مشوق بگذاریم که سرمایه گذار وارد شود.

وی با اشاره به اجرای6 پروژه محرومیت زدایی در سطح شهرداری منطقه 3 شیراز گفت: پنج مورد آن در شهرک سعدی است.

شهریاری گفت: امسال بودجه 200 میلیارد تومان بوده و سال آینده 700 میلیارد تومان پروژه تعریف شده است.

وی در مورد طاووس دروازه قرآن هم گفت: این طاووس زیبایی است و برخی ها به خاطر زیبایی آن پیامک برای ما ارسال کرده اند.

 

کد خبر 206378

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید