پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۲۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از تمهیدات ویژه میزبانی نوروز و افزایش ظرفیت پارکینگ های نوروزی به ۳۰۷۶ واحد در کلانشهر شیراز خبر داد.

به گزارش پیام خبر، هادی شه دوست شیرازی با بیان اینکه بیشترین اماکن گردشگری و توریستی شهر شیراز در هسته مرکزی شهر واقع شده است، اظهار کرد: با توجه به حجم سفرهای نوروزی، هر ساله در مرکز شهر با مشکل کمبود پارکینگ مواجه هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: با توجه به وجود ادارات، مراکز خرید و آثار تاریخی جاذب سفر که باعث تراکم ترافیکی بالا در معابر به ویژه ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز می‌شود، افزایش تعداد و ظرفیت پارکینگ‌ها می‌تواند به کاهش مشکلات ترافیکی کمک کند.

شه دوست شیرازی تصریح کرد: ظرفیت پارکینگ‌های عمومی و دائمی که ۲۱ مورد آن تحت نظارت شهرداری شیراز و ۱۰۳ مورد به صورت خصوصی فعالیت می کنند در حال حاضر حدود ۲۸۹۶۱ دستگاه است که با توجه به ایام پایانی سال جهت رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی با پیش بینی پارکینگ های موقت که تحت نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری فعالیت خواهند کرد بیش از ۳۰۷۶ دستگاه به ظرفیت پارکینگ‌های کلانشهر شیراز اضافه می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تاکید بر افزایش شش برابری ظرفیت پارکینگ ها نسبت به نوروز ۱۴۰۱ ادامه داد: در نوروز گذشته ظرفیت پارکینگ های موقت به ۵۰۰ واحد می رسید که با تمهیدات ویژه در نظر گرفته شده، مذاکره با آموزش‌وپرورش و دانشگاه ها جهت استفاده از فضای پارکینگ و حیاط این اماکن و همچنین ایجاد پارکینگ های موقت در زمین‌های تحت تملک شهرداری ظرفیت پارکینگ ها به ۳۰۷۶ واحد افزایش یافت.

هادی شه دوست شیرازی همچنین خط کشی و تجدید خط کشی معابر شهری، نصب تجهیزات ترافیکی، ساماندهی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر، آماده سازی پایانه های برون شهری و درون شهری، راه اندازی اتوبوس های گردشگری را از دیگر اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز برای استقبال از سال جدید و مهمانان نوروزی اعلام کرد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت مستمر مرکز کنترل مدیریت ترافیک تصریح کرد: این مجموعه نیز با آغاز به کار سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات، آغاز به کار طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها، انتشار پیام های ترافیکی در تلویزیون های شهری، هوشمند سازی و مکانیزه کردن پارکینگ های طبقاتی، فعالیت مستمرسامانه های ثبت تخلفات خودرویی، در ایام نوروز به عنوان چشم شهر به خدمت رسانی خواهد پرداخت.

 

کد خبر 206464

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید