جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
یکشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ۱۷:۱۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استقرار راهنمایان گردشگری در مناطق گردشگری استان در تخت جمشید، مجموعه زندیه و ... در نظر گرفته شده است و 180 راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی استان فارس مستقر هستند.

به گزارش پیام خبر، سید موید محسن نژاد، امروز در نشست مطبوعاتی گفت: ستاد خدمات کشور وظیفه هماهنگی دستگاه های مختلف را دارد که در استان ها به عنوان ستاد اجرایی خدمات سفر عنوان می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: این ستادها دارای کمیته های بهداشت، آمار، انتظامی و ... هستند و امکان افزایش و کاهش ستادها به فراخور استان ها هم وجود دارد.
محسن نژاد اضافه کرد: ایستگاه ۳۰۶۰ برای جلوگیری از تصادفات تشکیل می شود و فلسفه خانه های مسافر برای فصول اوج سفر است و فراخوان کرده ایم که مسافران در نوروز برای استفاده از این خانه ها به میراث فرهنگی برای ارایه تقاضای خود مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: نظارت ها بر مراکز اقامتی و مراکز غذا و ... در آستانه نوروز آغاز شده است و شماره ۰۹۶۲۹ کشوری برای دریافت اطلاعات و شکایات در حوزه اقامت و خدمات سفر در نظر گرفته شده است.
محسن نژاد ادامه داد: برای کمپ زیباشهر و جنت، پیش بینی اتوبوس ها همراه با راهنمای گردشگری شده است و همچنین نیاز نیست مردم در اماکن تاریخی بلیت تهیه کنند و در صف بمانند بلکه از طریق نرم افزار تاپ امکان تهیه بلیت دارند.
وی اضافه کرد: استقرار راهنمایان گردشگری در مناطق گردشگری استان در تخت جمشید، مجموعه زندیه و ... در نظر گرفته شده است و استقرار راهنمایان داوطلب در مکان هایی که راهنمایان کمتر تمایل دارند را با پرداخت هزینه تقبل کرده ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد: شمار مراقب اماکن تاریخی در نوروز تا پنج برابر هم افزایش یافته و نوروزگاه در تخت جمشید و پاسارگاد برای معرفی آداب مرز و بوم اجرا می شود و بازارچه های صنایع دستی در مناطق مختلف استان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: استقرار پایگاه های فعال هلال احمر و اورژانس و نمایندگان گردشگری و سفره افطاری ساده برای روزه داران در حرمین مطهر در نظر گرفته شده است.
محسن نژاد با تاکید بر اینکه ۲۳ هزار تخت اقامتی در استان داریم، گفت: در اسفندماه در شیراز یک اقامتگاه سنتی و یک هتل سه تاره در لامرد افزوده شدو هتل آپادانای تخت جمشید راه اندازی مجدد شده است.
وی افزود: پیش بینی اشغال ۹۵ درصد هتل ها در ایام نوروز طبق رزروها در استان شده است و از ۱۶ اسفند تا ۲۶ اسفند فضای اقامتی ما ۱۴۴ هزار ۴۵۳ نفر در استان را اقامت داده اند که حدود ۹۷ هزار نفر در شیراز بوده است و فارس برای هر شب ظرفیت اقامت ۱۳۰ هزار نفر را داریم.
محسن نژاد اعلام کرد: 180 راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی استان مستقر هستند و ۱۷۳ موافقت اصولی در سال ۱۴۰۱ در استان و ۴۲ مجوز سرمایه گذاری امسال در فارس صادر شده است. 

 

کد خبر 206526

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید