شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
یکشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ۱۷:۱۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل اوقاف فارس اعلام کرد:‌ طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی به طور همزمان به مناسبت نوروز ۱۴۰۲ و ماه رمضان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پیام خبر، حجت الاسلام سید عباس موسوی امروز یکشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه طرح فوق از از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ اجرا می شود، افزود: همچون سالهای گذشته بقاع متبرکه و امامزادگان محل برگزاری این طرح است.

به گفته مدیرکل اوقاف فارس، اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۴۰ بقعه و امامزاده در استان برگزار خواهد شد و مراسم تحویل سال نو در ۶۰ بقعه اجرا می شود.

وی از اعزام مبلغان بومی و غیربومی به تعداد ۳۰۰ نفر در قالب ضیافت بهاری خبر داد و گفت:‌ برپایی خیمه های معرفت در ۱۸ نقطه از دیگر برنامه های طرح یادشده است.

مدیرکل اوقاف فارس با بیان اینکه ۱۷۰ زایرسرا در استان آماده خدمات رسانی به مسافران و زایران نوروزی است،‌ ادامه داد:‌ .۲۰۰ کمپ در کنار زایرسزاها آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

وی از برگزاری مراسم تفسیر قرآن از ابتدای ماه رمضان با همکاری مجمع روحانیون حوزه علمیه قم خبر داد و افزود:‌ خیمه های معرفت دینی شامل مشاوره کودک و نوجوان و چندرسانه ای است که با استفاده از مبلغان بومی و اعزامی برپا می شود.

وی اضافه کرد: جمع خوانی قرآن کریم در حرم های مطهر از دیگر برنامه های این طرح است و برپایی سفره افطار در ۷۰ امامزاده داریم.

مدیرکل اوقاف فارس گفت:‌ ۲ میلیارد تومان از محل موقوفه نمازی صرف تهیه دارو و درمان نیازمندان شد.

وی از ثبت ۲۲ مورد وقف جدید به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان با نیت درمانی و آموزشی و کمک به نیازمندان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

صفری گرایی معاون فرهنگی اوقاف فارس نیز اعلام کرد:‌ کلیه بقاع متبرکه استان فارس آماده پذیرایی از زایرین و مسافرین نوروزی است و با توجه به ماه رمضان برنامه‌ریزی کردیم این برنامه ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی افزود: بالع بر ۵ هزار نفر نیرو در اوقاف وظیفه اجرای طرح ضیافت بهاری را دارند.

صفری گرایی اعلام کرد: امسال بالع بر ۳۰ درصد کمپ های موقت را بیشتر کردیم تا در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار دهیم. علاوه بر بقاع ۱۲۰ حسینیه در استان آماده اسکان اضطراری مسافران نوروزی است.

 

کد خبر 206535

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید