جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
چهارشنبه, ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ ۱۲:۳۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه

امامزاده ای در جوار مسجد صورتی

بازدید از امامزاده زنجیری در سفر به شیراز

امامزاده زنجیری که در جوار مسجد نصیرالملک شیراز واقع شده است یک فرصت و جاذبه گردشگری است که باید مورد توجه فعلان حوزه گردشگری قرار بگیرد.

به گزارش پیام خبر، مسجد نصیرالملک شیراز که شهرت جهانی دارد در جوار خود امامزاده ای دارد که داستان آن شنیدنی است.

امامزاده سید جلال‌ الدین‌ بن زین ‌العابدین(ع) از بقاع متبرکه شناخته شده شهر شیراز است که به امامزاده «زنجیری» شهرت دارد و گفته می شود نصیرالملک، متهمان را در جوار این امامزاده زنجیر می ‌کرد و اگر زنجیر پاره می ‌شد، نشانه بی ‌گناهی آن شخص بود و امروز هم هنوز زنجیری در بالای سردر ورودی حیاط این آستان مقدس به چشم می خورد و شیرازی‌ها به این امامزاده مطهر اعتقاد فراوانی دارند.

اما سه شنبه ها روز این امامزاده است و مردم شیراز شب‌ های سه ‌شنبه با حضور در حرم این امامزاده با نذر و نیاز حاجات خود را طلب می کنند.
این امامزاده دارای سبک معماری خاص و زیبایی هم هست و گنبدش دارای کاشی‌کاری زیبایی است و در ورود به مرقد امامزاده با معجری از جنس نقره و استیل مواجه می شویم که توسط نصیرالملک ساخته شده است.
تاریخچه آرامگاه امامزاده زنجیری را می توان به دوره قاجار و پهلوی نسبت داد زیرا بقعه توسط نصیرالملک که به این امامزاده گرانقدر، ارادت ویژه داشت، ساخته شد.
در ورودی اصلی امامزاده به کوچه «نصیرالملک» باز می ‌شود و در دیگری نیز در راهروی شمال شرقی حیاط وجود دارد.
فضای درون بقعه هم مزین به آینه ‌کاری و شیشه ‌کاری است و بر روی سنگ قبر نیز معجری از مس، نقره و استیل قرار داده شده است و این امامزاده در سال 1380 در فهرست آثار ملی کشور هم به ثبت رسید.

 

کد خبر 206674

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید