چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ ۱۹:۵۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل هواشناسی فارس گفت: سال نو با بارش آغاز شد و شیراز سه میلیمتر بارش داشته است و طی چند روز آینده بارشی نداریم و از یکشنبه بعدازظهر سامانه بارشی جدید وارد کشور می شود.

به گزارش پیام خبر، مسعود حقیقت، امروز در مراسم روز هواشناسی که با حضور استاندار فارس برگزار شد، گفت: شعار سال 2023 هواشناسی جهانی «آینده هوا، اقلیم و نسل ها» در نظر گرفته شده است.

مدیر کل هواشناسی استان فارس با اشاره به اینکه فعالیت های متعددی در مجموعه هواشناسی انجام می شود، ضمن تبریک فرارسیدن این روز به هواشناسان استان، اضافه کرد: سال گذشته، سال خوبی برای مقدار و پراکنش بارش ها بود اما جبران کم آبی ها را نمی کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جاری در مهرماه گذشته 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش بارش را شاهد بودیم که بیشترین آن به روستایی در منطقه سپیدان با 960 میلی متر بوده و کمترین هم با 89 میلی متر به لار مربوط به شود.

حقیقت گفت: سال نو با بارش آغاز شد و شیراز سه میلیمتر بارش داشته است و طی چند روز آینده بارشی نداریم و از یکشنبه بعدازظهر سامانه بارشی جدید وارد کشور می شود و دوشنبه گستره بارش ها در کشور خواهد بود و از این ماه تا مهر سال جاری بارش ها نقطه ای و رگباری به همراه رعد و برق خواهد بود.

 

کد خبر 206745

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید