جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
سه شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۲۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس گفت: عمق ترین چاه در فارس در شهرستان های جهرم و لار با عمق ۵۲۰ متر قرار دارد که به دلیل استفاده بی رویه از آب سفره های زیر زمینی به این عمق رسیده است.

به گزارش پیام خبر، علی بوستانی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: رسانه ها نقش کلیدی و مهمی را در خصوص فرهنگ سازی الگوی مصرف و مشخص کردن وضعیت آب استان برای مردم دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس با اشاره به اینکه ۲۹ شهرستان در فارس وجود دارد که این شرکت تامین آب شرب و دفع بهداشتی فاضلاب روستاهای فارس را به عهده دارد، اظهارداشت: یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم از آب رسانی این شرکت استفاده می کنند.

وی با یادآوری این مطلب که ۲۱ هزار کیلومتر خطوط انتقال آب برای روستاها وجود دارد، اضافه کرد: بیش ۴۲۵ هزار فقره انشعاب وجود دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به دلیل خشکسالی های پیاپی، منابع آب در حال کاهش شدید است، افزود: عمق ترین چاه در فارس در شهرستان های جهرم و لار با عمق ۵۲۰ متر قرار دارد که به دلیل استفاده بی رویه از آب سفره های زیر زمینی به این عمق رسیده است.

بوستانی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده یک متر مکعب آب شرب در فارس یک هزار و ۴۶۸ تومان است و قیمت فروش ۳۶۰ تومان است که بیش از هزار تومان دولت برای تامین آب یارانه می دهد، تاکید کرد: ۶۱ روستا با بیش از ۱۰ هزار و یکصد خانوار و با هزینه ۲۵۶ میلیارد ریال از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند شدند.

وی تاکید کرد: قبل از انقلاب ۵۱۴ روستا از نعمت آب شرب بهره مند بودند و تاکنون ۲ هزار و ۷۱۰ روستا بهره مند شدند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس عنوان کرد: وضع بارندگی را نباید مبنا برای وضعیت آب استان قرار ندهیم و متاسفانه اکنون بارندگی فارس نسبت به میانگین کشوری کمتر بوده است.

وی تاسیس مجمع خیرین آب رسان را از جمله کارهای ارزشمند دانست.

 

کد خبر 20681

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید