پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۵:۵۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در نوروز سال جاری تعداد کشته های حوادث رانندگی کشور به بیش از 500 نفر رسید. 

به گزارش پیام خبر،سردار احمد رضا رادان در جمع خبرنگاران در شیراز، ضمن تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: تا به امروز حجم تردد بین استانی و بین شهرستانی در سطح کشور به بالای 290 میلیون سفر رسیده است که نسبت به سال گذشته شاهد حجم تردد بیشتری بوده ایم.

وی ادامه داد: همچنان سه تخلف تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بالاترین علل وقوع حوادث رانندگی در ایام نوروز امسال می باشد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه میزان تردد در روزهای آینده و اواخر هفته پرحجم ترخواهد شد، افزود: از مردم عزیز می خواهیم که سفر خود را مدیریت کنند و از عجله و شتاب در هنگام رانندگی پرهیز کنند.

فرمانده فراجا تصریح کرد: استان فارس یکی از استان های خوب و موفق کشور در زمینه کاهش حوادث رانندگی بوده، به گونه ای که با ایجاد ایستگاه های سلامت و نشاط در 30 کیلومتری شهرها، توانسته در این زمینه تاثیر گذار باشد.

سردار رادان با بیان اینکه در نوروز سال جاری تعداد کشته های حوادث رانندگی کشور به بیش از 500 نفر رسیده است که این به هیچ وجه زیبنده نیست، تصریح کرد: البته این آمار رخداد است و آمار قطعی توسط پزشکی قانونی ارائه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی مرکز تحلیل داده ها برای موضوع هوشمند سازی پلیس، گفت: در نیمه اول سال جاری سعی می شود تا مسئله هوشمند سازی در برخی از پلیس های تخصصی به صورت جد پیگیری و بررسی شود چرا که پلیس آینده غیر از پلیس هوشمند و مقتدر نمی تواند باشد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نامگذاری سال 1402 از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان "مهار تورم، رشد تولید"، بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان واقعی و مبارزه ویژه و جدی تر با قاچاق کالا از مهمترین اقداماتی است که پلیس در این راستا مد نظر قرار خواهد داد.

 

کد خبر 207002

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید