جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۴۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: حقوق دولتی معادن نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰۰/۰۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش پیام خبر از اراک، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: شش هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن سال ۱۴۰۱ در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰۰/۰۴ درصد رشد داشته است.

جودکی گفت: ۱۷ پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی هفت میلیون و ۳۵ هزار تن و ظرفیت استخراج۳۸۲ هزار تن پارسال در استان مرکزی صادر شد.

وی ادامه داد: ۲۵۳‌ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پارسال از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفت که در این فرآیند بیش از ۱۲۶ فرصت شغلی جدید ایجاد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه چهار پروانه اکتشاف و ۶ گواهی کشف نیز سال گذشته در نقاط مختلف این استان صادر شد، اظهار کرد: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت گسترده این اداره کل در دستور کار قرار دارد.

جودکی بیان کرد: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۸ فقره است و اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند. 

وی افزود: ۶۱۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۷ میلیون ۷۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون ۳۵۲ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۱۷ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و حدود پنج هزار نفر نیز در این بخش اشتغال دارند.

 

کد خبر 207020

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید