سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ۱۵:۰۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
.استاندار فارس گفت: جمعیت هلال احمر فارس بیش از حد نیاز و توقع در ایام نوروز کمک رسانی کرده است

به گزارش پیام خبر، محمدهادی ایمانیه امروز 10 فروردین در نشست ویدئوکنفرانسی با رئیس جمعیت هلال احمر کشور که با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس برگزار شد، گفت: گشت 37 هزار نفره هلال احمر معادل سه لشکر واقعی است و هلال احمر فارس بیش از حد نیاز و توقع در ایام نوروز کمک رسانی کرده است.
استاندار فارس ادامه داد: در بحث آموزش حوزه سلامت شاهد کارآمدی این جمعیت در استان بوده ایم و این امر در آینده تاثیر خود را نشان می دهد.

وی ضمن قدردانی از هم پوشانی جدی جمعیت هلال احمر فارس با اورژانس و پلیس اظهار کرد: ساختمان زند هلال احمر هم باید به زودی تمام شود و جاهایی که مورد توجه قرار نگرفته باید مورد پوشش قرار گیرد و لازم است تا شاهد هم افزایی سیستمی با سازمان ورزش و جوانان باشیم تاهماهنگی و هم افزایی شکل یابد.
ایمانیه تصریح کرد: باید با دانشگاه های استان هم تفاهم نامه شکل گیرد و با آموزش و پرورش تفاهم نامه های آموزشی ایجاد شود.
استاندار فارس ادامه داد: با هم افزایی بهتری بین بنیاد شهید و دانشگاه علوم پزشکی می توان برنامه هایی برای جانبازان شکل داد.
سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی فارس هم در این نشست گفت: گروه های هلال احمر جمعیتی هستند که سعی در رفع گرفتاری مردم دارند و پلیس افتخار همکاری با هلال احمر دارد.
کولی وند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور هم گفت: بیش از 94 هزار خدمات گیرنده به مردم توسط هلال احمر در این ایام ارائه شد و ان شاالله بتوانیم خدمت گذار مردم باشیم.
حسین درویشی هم با اشاره به آمار خدمات ارائه شده در ایام نوروز 1402 گفت: تاکنون 172 مورد پوشش امدادی شمل سوانح جاده ای، کوهستان، خدمات حضوری و شهری، ساحلی، رانش زمین، دریایی زلزله سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک ارائه شده است و مجموع کل حادثه دیدگان 504 نفر و نجات یافتگان 90 نفر و اسکان داده شده ها 67 نفر تا 10 فرودین بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس ادامه داد: مجموع کل عملیات انجام شده رهاسازی 31 مورد و یک مورد اطفای حریق به انجام رسیده است.
وی اضافه کرد: در این مدت 172 عملیات توسط 182 تیم و 112 دستگاه آمبولانس انجام شد و تعداد مراجعه کنندگان به پست های نوروزی جوانان در استان 94 هزار و 304 نفر بوده که از ایستگاه ایمنی و سلامت پست های ثابت، آموزش کنترل فشار خون در پست های ثابت و سیار، استفاده از فضای دوستدار کودک، مراجعه به خیمه های نماز و ... گزارش شده است.
درویشی اعلام کرد: 21 هزار و 540 اقلام زیست محیطی توزیع شده و شمار مراجعه کنندگان به داروخانه ها یک هزار و 18 نفر، دندانپزشکی 28 نفر و نوار قلب 60 نفر بوده و 18 هزار و 360 بسته معیشتی و یک هزار و 12 بسته غیر معیشتی توسط جوانان جمعیت در این مدت توزیع شده است و یک هزار و 780 نفر از سفره های مهربانی بهره مند شده و 124 نفر در روز آمار پزشکان داوطلب مشارکت کننده در استان بود.
لازم به ذکر است که استاندار فارس در این نشست به عضویت داوطلبانه جمعیت هلال احمر فارس درآمد.

 

کد خبر 207107

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید