پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ۲۲:۲۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی حرم مطهر احمدی و محمدی (ع) گفت: نمایشگاه نسخ خطی منتخب قرآن کریم با عنوان «نگین آفتاب» جمعه 18 فروردین 1402 با حضور نماینده ولی فقیه در فارس افتتاح می شود، در این مراسم 120 جلد قرآن خطی در بازه 11 قرن در محل نمایشگاه رونمایی می شود.

به گزارش پیام خبر، مهدی محسنی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: کتابخانه حرم مطهر احمدی و محمدی (ع)، یکی از قدیمی ترین کتابخانه های ایران است 90 هزار جلد کتاب دارد.

معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی حرم مطهر احمدی و محمدی (ع) اضافه کرد: کتابخانه تخصصی کودک وجود دارد و تمام نیروهای کتابخانه دانش آموختگان کارشناسی ارشد به بالا رشته کتابداری هستند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه علوم قرآنی راه اندازی خواهد شد، افزود: کتابخانه تخصصی امام رضا (ع) بعد از ماه مبارک رمضان راه اندازی می شود.

محسنی با اشاره به اینکه در سالن مطالعه خواهران 400 صندلی و 200 صندلی برای سالن مطالعه برادران وجود دارد، اضافه کرد: در سال 60 حدود 20 هزار جلد کتاب داشتیم و امروز به حدود پنج برابر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تنوع کتاب ها بسیار زیاد است، اظهار کرد: تعداد زیادی از کتاب ها که اهدا می شود در «طرح سفیر دانایی» برای مدارس و مساجد مناطق محروم اهدا می شود.

محسنی با تاکید بر اینکه نمایشگاه اسناد و تفاسیر قرآنی را به زودی برپا خواهیم کرد، یادآور شد: نسخه خطی تفسیر سوره مبارکه‌ نور به خط ملاصدرا شیرازی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه هفت هزار جلد کتاب خطی قرآن، 3 هزار و 423 مورد نسخ خطی و چاپ سنگی در این کتابخانه وجود دارد، اضافه کرد: 263 جلد چاپ سنگی، 146 نسخه چاپ سنگی تفسیر، 3 هزار و 304 نسخه کتاب های خطی که 2 هزار و 83 مورد آن قرآنی است و 45 نسخه تفسیر قرآنی در این کتابخانه وجود دارد.

وی گفت: نمایشگاه نسخ خطی منتخب قرآن کریم با عنوان «نگین آفتاب» جمعه 18 فروردین 1402 با حضور نماینده ولی فقیه در فارس افتتاح می شود، در این مراسم 120 جلد قرآن خطی در بازه 11 قرن در محل نمایشگاه رونمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 12 هزار شی در موزه حرم مطهر وجود دارد، افزود: منظور از قطب قرآنی شدن منم زدن در کارها نیست و باید از طریق قطب قرآنی دلها را سمت حرم مطهر بکشانند.

 

کد خبر 207384

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید