پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
جمعه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۲۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فراخوان دومین جشنواره گلستان خوانی خوان نعمت به مناسبت یادروز سعدی اعلام شد.

حسن دهقان با اشاره به اینکه فراخوان دومین جشنواره گلستان خوانی خوان نعمت به مناسبت یادروز سعدی اعلام شد، گفت: نخستین جشنواره خوان نعمت سال گذشته با محور گلستان‌خوانی کودکان و نوجوانان برگزار و با استقبال خوبی از جانب کودکان و نوجوانان سراسر کشور مواجه شد.

دبیر انجمن اهل قلم فارس افزود: مارسم پایانی اولین دوره در روز ۲۵ اردیبهشت هم‌زمان با یادروز فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی برگزار شد و این ایده شکل گرفت که به همین مناسبت علاوه بر گلستان خوانی بخش ویژه‌ای نیز به دومین دوره اضافه شود.

این شاعر و روزنامه‌نگار با بیان اینکه شاهنامه خوانی، حافظ‌خوانی، شعرخوانی از شاعران کلاسیک و معاصر به فراخوان دومین جشنواره خوان نعمت افزوده شده است گفت: با توجه به گسترش روزافزون و علاقه به شعرهای گویشی، بخش شیرازی خوانی یا شعرخوانی به گویش شیرازی در این جشنواره مدنظر قرار دارد.

وی با بیان این‌که گلستان‌خوانی علاوه بر جنبه‌های تعلیمی، بر اعتماد به نقس و فن بیان شرکت‌کنندگان تاثیر به سزایی دارد، ادامه داد: علاقه‌مندان تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی در تشریح جزئیات فراخوان این رویداد فرهنگی و هنری نیز گفت: مدت زمان سندهای ویدئویی که به جشنواره گلستان‌خوانی کودکان و نوجوانان «خوان نعمت» ارسال می‌شود، باید حداکثر ۳ دقیقه و حجم آن حداکثر ۵۰ مگابایت باشد.

دهقان افزود: اثر ارسالی باید حتماً به‌صورت افقی ضبط شده باشد و آثاری که مشخصات گفته شده را نداشته باشند، به‌صورت خودکار از روند داوری حذف می‌شوند.

دبیر انجمن اهل قلم فارس با بیان این‌که این جشنواره توسط واحد کودک و نوجوان این انجمن و با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و موسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: سندهای ویدئویی باید از طریق پیام‌رسان بله و ایتا به شماره ۰۹۳۷۷۸۹۳۸۷۰ ارسال شود.

دهقان با تاکید بر اینکه «توجه به جنبه‌های نمایشی و درست‌خوانی ملاک‌های داوری آثار هستند»، گفت: آیین پایانی دومین جشنواره گلستان‌خوانی کودکان و نوجوانان «خوان نعمت» هم‌زمان با ۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فردوسی برگزار و از ۱۰ اثر برگزیده تجلیل خواهد شد؛ همچنین به ۳۰ اثر راه یافته به مرحله نهایی داوری لوح تقدیر اهدا می‌شود.

 

کد خبر 207901

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید