جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ۰۸:۱۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با ایجاد کیف پول کفارات، مبلغ کفارات جمع آوری شده در کیف پول متصل به حساب بانکی مددجو شارژ می شود، و نیازمندان با حفظ کرامت از تمام نانوایی های دولتی استان می تواند نان خریداری نماید.

به گزارش پایگاه خبری پیام خبر، رضا سلم آبادی: در خصوص کیف پول کفارات در کارت های صندوق امداد ولایت مددجویان تحت حمایت این نهاد، بیان کرد: با توجه به اینکه کفارات جزو وجوهات شرعی می باشد و باید برای خرید نان افراد نیازمند، صرف شود لازم است دقت های لازم در هزینه کرد انجام گردد. 
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به پرداخت های انجام شده به مددجویان تحت حمایت با حفظ کرامت آنها، گفت: با ارتباط انجام شده با بانک سپه، کیف پول روی حساب مددجویان در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ایجاد می شود که متصل به دستگاه پذیرنده نانوایی های دولتی خراسان رضوی است.
وی افزود: کفارات واریز شده که در این کیف پول قرار می گیرد، با مبالغ دیگری که در حساب مددجو قرار دارد، کاملا تفکیک شده است و فرد با حفظ کرامت نان را از نانوایی خریداری می کند.
سلم آبادی ابراز داشت: کفارات جمع آوری شده بر اساس حکم مراجع، به کیف پولی که بر روی هر حسابی در صندوق امداد ولایت برای مددجویان ایجاد شده، واریز خواهد شد و با خرید نان از نانوایی از طریق کارت امداد ولایت، مستقیم از کیف پول کفارات برداشت خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: در گذشته کمیته امداد برای پرداخت کفارات به مددجویان امداد، فیش نان به افراد تحویل می داد تا نان را از نانوایی های مشخص تحویل بگیرند و با تعریف شدن این کیف پول در حفظ کرامت نیازمندان بیشتر از گذشته توجه می شود.
وی افزود: میزان پرداخت کفاره به حساب سرپرست خانواده بر اساس احکام شرعی و عائله مندی خواهد بود، به عنوان مثال اگر فردی 20 هزار تومان کفاره واریز کرده است، آن را به حساب یک خانواده البته با مضرب واریز خواهیم کرد. 
سلم آبادی بیان کرد: بعد از پرداخت کفاره، صندوق امداد ولایت از طریق پیامک به سرپرست خانواده مبلغ واریز شده را اطلاع رسانی میکند و مددکار نیز از طریق تماس تلفنی اطلاع رسانی در خصوص نحوه خرید خواهد داشت.
وی گفت: جمع آوری کفارات از روز عید فطر شروع و بعضا تا ماه مبارک سال بعد ادامه دارد ولی عمدتا در روز عید فطر واریز می شود.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: مردم می توانند کفارات خود را به صورت نقدی از طریق پایگاههایی که در روز عید فطر برپا می شود و یا از طریق کد #۰۵۱*۸۸۷۷*و یا دستگاههای پوز پیش بینی شده در این پایگاهها که مستقیم به حساب صندوق کفارات متصل می باشد، واریز کنند.
انتهای پیام

 

کد خبر 208152

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید