پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
جمعه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ ۲۱:۰۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیراز- توسط گروه نمایش رهبین در اسفندماه جاری ۳ تئاتر به روی صحنه می رود.

به گزارش پیام خبر، نمایش «دختر یانکی» نوشته نیل سایمون به تهیه کنندگی هادی حجازی فر و کارگردانی محمد مهدی نیک عهد در شیراز به روی صحنه می رود.

داستان این نمایش درمورد ۲ دوست است که از سالها پیش باب همکاری را با چاپ مجله ای باز کرده اند و کم و بیش با وجود مشکلات و تنگناها مختلف به همکاری خود ادامه می دهند؛ ورود دختری و ساکن شدن وی در آپارتمان روبه رو نظم زندگی آنها را بهم م یزند هرچند آن دو در ابتدی ماجرا تنها حاصل از کم فروش بودن مجله را دارند اما با ورود دختر و عشقی که نویسنده مجله که مردی نیمه دیوانه و تا حدودی نابغه است به وی پیدا می کند. مناسبات دو دوست بهم می ریزد به طوریکه تمام حواس مرد معطوف دختر شده و عملا از نوشتن باز می ماند. ترفندهای صاحب مجله هم به جایی نمی رسد و روز به روز به مشکلات نشر مجله افزوده می شود تا جایی که مجله به مرز فروپاشی می کشاند.

در این نمایش آرش جمال الدینی، علی محمد حسام فر و یلدا علوی فر به ایفای نقش می پردازند و سعید ذوالنوریان،  محسن منوریان، اشکان فرهادی، پریسا بصیری پور،  نرجس عبودی،  محمد حسن حسام فر، آمنه آهن چین، محمود علمدار، امین کیا و اردلان زینتی عوامل اجرایی این نمایش را تشکیل می دهند که از ۷ اسفندماه جاری، ساعت ۱۹ در سالن سبز مجموعه فرهنگی هنرشهر آفتاب شیراز به روی صحنه می رود.

همچنین تئاتر با عنوان «مادر» نوشته فلوریان زلر و ترجمه تینوش نظم جو به کارگردانی امیر حسین صفی شاهی در شیراز به روی صحنه می رود.

در این نمایش مهران عبدلی، نازنین جمال آبادی، سارا حق پناه و محمد حقیقی پور به اجرای نقش می پردازند.

توسط گروه رهبین ۳ تئاتر روی صحنه می رود/اجرای دختر یانکی،مادر و کله پوکها

این نمایش که نگاهی متفاوت به مسئله مادر و سایر اعضای خانواده در دنیای مدرن می پردازد، سعید امیرسلیمانی، صمد فرهنگ، محمد نقد آبادی، آرش جنگجو، مسعود زراعتکار، علی فتوحی، محمد صفری و شهرزاد همتی به عنوان عوامل اجرایی همکاری می کنند که از ۱ تا ۱۲ اسفندماه جاریی ساعت ۱۹ در سالن تئاتر مجموعه فرهنگی هنرشهر آفتاب شیراز در معرض دید علاقمندان به هنر نمایش قرار می گیرد.

این درحالیست که نمایش «کله پوکها» به شیوه کمدی که توسط فائزه رستگاری کارگردانی می شود روایتگر شهر و مردمانی است که بر آنها نفرینی فرود آمده است که همگان را بی بهره از دانش و به عبارتی کله پوک و نادان کرده است.

طی ماجرای نمایش و ورود یک معلم به این شهر این نفرین از میان می رود و مردمان به حالت واقعی خود باز می گردند؛ در این نمایش برزین مهرآبادی، حمیده حقدل، مرتضی سلمان پور، عرفان قشقایی، محمد صادق سمیعی فر، شیدا زارع، زهرا دمیری و زهرا حسین زاده به ایفای نقش می پردازند و ملیحه نیکدست، محمد هادی محمودیان، حامد رستگاری، محمد رضا معصومی،  کیمیا هاشمی زاده، مریم روزگار، محمد ذوالفقارلو و محمد صفری عوامل اجرایی نمایش را تشکیل می دهند این نمایش از ۲۸ بهمن تا ۱۱ اسفند ماه، ساعت ۱۹ در سالن استاد سپاسدار به روی صحنه می رود.

گروه نمایش رهبین به سرپرستی دکتر علیرضا بنیادی در سال آینده نیز نمایش های متنوعی را برای علاقمندان به این هنر به روی صحنه خواهد برد.

 

کد خبر 20817

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید