سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
جمعه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۰:۴۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بدون تردید وعده مهم دولت برای خودکفایی در تولید کاغذ در نیمه دوم سال بطور کامل محقق خواهد شد.

محمدمهدی اسماعیلی جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه در سفر به شیراز در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت کارخانه کاغذسازی زاگرس افزود: جلساتی در تهران برای پیگیری وضعیت این کارخانه برگزار و منابع یکی از بانک ها تامین شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کارگروه کاغذ هم این هفته در تهران به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل خواهد شد، اظهارکرد: در تلاش هستیم که کارخانه کاغذسازی زاگرس هم تا نیمه دوم سال بعد بهره‌برداری برسد.

جریان‌های مردمی، انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری تقویت می‌شوند

با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز از کانون‌های اصلی فرهنگی هنری کشور است، اظهارکرد: در بسیاری از شاخه‌های فرهنگی و هنری هنرمندان و فرهنگوران فارس رتبه نخست را در کشور دارند. بدون شک هنرمندان فارس مورد احترام اهالی فرهنگ و هنر هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم در سال جاری بنا داریم جریان‌های مردمی، انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری را به صورت ویژه تقویت کنیم، گفت: خوشبختانه با همکاری دولت و مجلس اتفاقات خوبی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ رقم خورده است.

اسماعیلی افزود: در استان فارس هم به برکت وجود این مؤسسات و فعالیت‌های هنرمندان و اقدامات مدیران استانی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی ادامه داد: این اهتمام وجود دارد که مشکلات فرهنگی و هنری به جامانده از سال‌های گذشته را در کشور و به ویژه استان فارس کاهش دهیم و برطرف کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتبارات فرهنگی هنری استان‌ها نیز در دولت تصویب می‌شود و در قالب آیین نامه به زودی و قبل از پایان فصل بهار در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت. با اهتمام ویژه مسئولان فرهنگی در وزارت توسعه بخش‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری در اولویت است.

تالار مرکزی شیراز در دولت آیت‌الله رئیسی در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد

اسماعیلی در رابطه با وضعیت تالار مرکزی شیراز نیز بیان کرد: در تلاش هستیم تالار مرکزی شیراز را در کوتاهترین زمان و قبل از پایان کار آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی در دولت سیزدهم در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار دهیم.

وی ادامه داد: در نخستین سفر دولت سیزدهم به استان فارس قرار شد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد که تاکنون حدود ۳۹ میلیارد تومان از اعتبارات ملی واریز شده و بقیه بودجه مورد نیاز هم با سرعت بالا و طی ماه‌های آینده واریز خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شخصا با پیمانکار مجموعه صحبت کردم و از ایشان خواستم در زمانی که بودجه‌های دولتی با فراز و نشیب مواجه می‌شود کار را تعطیل نکنند. ایشان هم قول دادند بی وقفه کار را ادامه دهند.

 

کد خبر 208623

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید