جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۴۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی در دیدار با امام جمعه کوهسرخ گفت: برای خدمت به محرومین، ضمن حفظ کرامت انسانی ، باید توانمندسازی آنها صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری پیام خبر، رضا سلم آبادی مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی در سفر به شهرستان کوهسرخ ضمن بازدید از فعالیت های عمرانی،اشتغال،مراکز نیکوکاری و منزل ایتام با امام جمعه شهرستان کوهسرخ دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار سلم آبادی ضمن تشکر از توجه امام جمعه شهرستان نسبت به محرومین شهرستان، گفت: کمیته امداد تنها سازمانی است که به نام امام شکل گرفت و رهبر معظم انقلاب نیز توصیه های دقیق، با ظرافت و هوشمندانه نسبت به خدمت رسانی به محرومان داشتند . 
سلم آبادی با بیان اینکه کمیته امداد در سال 1401 در حوزه اشتغال 1950 میلیارد تومان منابع اشتغال داشته است گفت: برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات پرداخت با مشکل مواجه شدند و منجر به نارضایتی برخی از نیازمندان گردید.
وی اظهار کرد: برابر برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد در سطح استان 115 هزار شغل ایجادگردد که 33 هزار شغل سهم امداد شد که این نشان می دهد امداد چند برابر ظرفیت خود در حوزه اشتغال کار کرده است و رتبه اول در سامانه رصد را به خود اختصاص داده است.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه براساس پژوهش دولت در خصوص انحراف در زمینه های مختلف سالم ترین دستگاه کمیته امداد بوده است، گفت: سال گذشته امداد خراسان رضوی 4100 مسکن در استان شروع کرده که رتبه اول کشور را در این خصوص کسب کرده است؛ در این 4100 واحد مسکونی هر کدام 60 میلیون تومان بلاعوض تخصیص یافته؛ همچنین در حوزه ودیعه مسکن 140 میلیارد تومان پرداخت انجام شده است.
وی بیان کرد: در حوزه دانش آموز به 56 هزار دانش آموز نیازمند خدمات رسانی می شود و به 200 هزار خانواده در استان مستمری پرداخت می گردد. 
سلم ابادی با بیان اینکه کمیته امداد خراسان رضوی در سال قبل در بسیاری حوزه ها رتبه اول کشور را کسب کرده است، افزود: اگر چه در ماه رمضان خراسان رضوی در حوزه جذب حامی رتبه سوم بعد از فارس و اصفهان داشته است اما از نظر پرداختی حامیان، با 17 میلیارد و 800 میلیون تومان رتبه اول کشور را بدست آورده است. همچنین در سال قبل در هر ماه خراسان رضوی در حوزه اکرام اول بوده است.
در ادامه حجت الاسلام محمود رضایی امام جمعه کوهسرخ ضمن تشکر از خدمات کمیته امداد شهرستان نسبت به محرومین، بیان کرد: خانواده امداد بزرگ و خاص است و به واسطه جمع کثیر کهنسال آن، به عنوان بزرگان جامعه ما هستند.
وی ضمن تاکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: با مراجعاتی که به دفتر امام جمعه می شود نیاز است که ظرافت بیشتری در خصوص تکریم ارباب رجوع صورت گیرد .
امام جمعه کوهسرخ گفت:این مردم زمانی برای این انقلاب جنگیده اند و همیشه در خط مقدم دفاع از ایران اسلامی بوده اند، مسئولین باید در خدمت رسانی به گونه ای عمل کنند که در ذهن و جان مردم بماند.
حجت الاسلام رضایی با اشاره به دسترسی دفتر امام جمعه به سامانه امداد، اظهار کرد: اگر این دسترسی فراهم شود، با توجه به اینکه مددجویان زیادی به ما مراجعه می کنند، می تواند در پاسخگویی بهتر کمک کننده باشد.
وی به مراکز نیکوکاری در شهرستان اشاره کرد و افزود: مراکز به سمت مشارکت مردمی رفته اند اما نقایصی در بحث توانمند سازی و تسهیلات در مراکز نیکوکاری وجود دارد که باید رفع شود.
امام جمعه کوهسرخ با بیان اینکه باید به کوهسرخ به عنوان شهرستان محروم نگاه ویژه ای شود، افزود: اینجا هم فرصت و هم تهدید است؛ همچنین در بحث مشاوره ها باید امداد با توجه به مشکلات و آسیب های اجتماعی حال حاضر جامعه ورود جدی داشته باشد . 
حجت الاسلام رضایی در پایان به بحث زکات نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیز باید با ظرافت و جدی تر ورود کرد.
انتهای پیام

 

کد خبر 208751

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید