جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۶:۱۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه تصاویری که گاهی از شهر شیراز به فضای رسانه‌ای مخابره می شود، با واقعیت مردمان نجیب این دیار همخوانی ندارد، گفت: مردمان این شهر را با تجمع های بزرگ شب های قدر در اماکن تاریخی و مذهبی و تجمع در بدرقه شهدای شاهچراغ (ع) و شهید عبدالله اسکندری باید شناخت.

به گزارش پیام خبر، حمیدرضا قانعی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی با بیان اینکه شهر شیراز از ویژگی‌های منحصر به فردی در دوره های مختلف تاریخی برخوردار بوده است، افزود: مردمان این دیار از دیرباز به محبت و صفا و صمیمیت و دینداری شهره بوده اند؛ شیراز، شهر امام زادگان واجب التعظیم، شهر گنبدهای فیروزه‌ای، شهر شاعران و حکیمان و عارفان نامی است که همواره مطمع نظر خناسان و دشمنان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: شیراز شهری است که به دروازه قرآنش شهره است؛ شهری که به تعدد کاتبان وحی شهره است. شهری که در هیچ دوره تاریخی، ارادت و اهتمامش به خاندان نور و کرامت حضرات ائمه معصومین (ع) را از دست نداده است.

قانعی ادامه داد: شیراز، دارالعلم بوده و هست و شمار مفاخر بزرگانش گواه در قله بودن این شهر از نظر مردمان نیک اندیش و دیندار و مهربان است.

وی گفت: تصاویری که هر از چند گاهی از این شهر به فضای رسانه‌ایی مخابره می شود، با واقعیت مردمان نجیب این دیار همخوانی ندارد، مردمان این شهر را با تجمع های بزرگ شب‌های قدر در اماکن تاریخی و مذهبی باید شناخت؛ مردمان این شهر را با تجمع های بزرگ در بدرقه شهدای شاهچراغ (ع) و شهید عبدالله اسکندری باید شناخت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهارکرد: بزرگترین اعتکاف جوانان، بزرگترین مؤسسات قرآنی و حافظان قرآن، تعدد حیات مذهبی و مردمان مهربانی که علاقه خود را به خاندان ائمه (ع)، هیچگاه از دست نداده اند، ارزیابی ما از سومین حرم اهل بیت در ایران زمین است.

قانعی افزود: شیراز شهر شهید دستغیب، شهر عبدالله اسکندری، شهید سپاسی، شهید استوار و شهر عالمانی است که هیچگاه در برابر ظلم سر خم نکرده اند.

 

کد خبر 209045

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید