جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
چهارشنبه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۷:۲۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارگاه طراحی پوستر به شیوه فرمالیسم ایرانی با موضوع دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در مرکز شیرازشناسی برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، این کارگاه سه روزه توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در مرکز شیرازشناسی برگزار می شود.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری فارس در پیوند با این رویداد به خبرنگار مهر گفت: در این کارگاه شرکت کنندگان درخصوص موضوع هایی مانند دستاوردهای علمی، فناوری، دفاعی و... دستمایه خلق اثر قرار می گیرد.

سعید عبدالحسینی، با بیان اینکه کارگاه یادشده به مدت ۳ روز برگزار می شود، عنوان کرد: در روز نخست، فرمالیسم به طور تئوری به شرکت کنندگان معرفی و نمونه های ایرانی تبیین می شود سپس در روزهای تولید پوستر به این شیوه انجام می گیرد.

وی به معرفی استادان حاضر در این کارگاه پرداخت و گفت: آقایان محمدمهدی رودکی و محمدعلی کریمی پور از استادان دانشگاه های هنر شیراز به آموزش شرکت کنندگان می پردازند.

عبدالحسینی شرکت کنندگان در این کارگاه سه روزه را ترکیبی از دانشجویان، هنرجویان و علاقه مندان به هنر طراحی دانست و افزود: طی فراخوانی که از سوی حوزه هنری فارس اعلام شد ۳۰ نفر در این کارگاه ها ثبت نام کردند.

وی مباحث مطرح شده در این رویداد را بر اساس آنچه پس از انقلاب اسلامی به عنوان دستاورد به شمار می رود معرفی کرد و گفت: دستاوردهایی مانند نانوتکنولوژی، فناوری های لیزر، سلول های بنیادین و دیگر موارد دستمایه آثار قرار می گیرند.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری فارس از برگزاری نمایشگاهی از آثار تولیدی کارگاه طراحی پوستر با شیوه فرمالیسم ایرانی خبر داد و گفت: پس از این کارگاه، یک هفته به شرکت کنندگان فرصت داده می شود تا آثار خویش را کامل کرده تا در هفته هنر انقلاب اسلامی که اردیبهشت سال آینده برگزار می شود، به نمایش در آید.

 

کد خبر 20913

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید