جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۷:۵۲
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سرپرست شهرداری منطقه چهار شهرداری مشهد گفت: در حوزه عمرانی در سال گذشته ۱۷۳ پروژه با ۱۸۶ میلیارد اعتبار داشتیم که پروژه ها به اتمام رسید یا درحال اتمام است.

به گزارش پایگاه خبری پیام خبر، محسن نعیمی مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: منطقه چهار با وسعت هزار و ۳۴۵ هکتار و جمعیت ۲۷۴ هزار نفر واقع در شمال شرق مشهد دارای سه ناحیه و ۱۱ محله است همچنین این منطقه پذیرای ۳۲ هزار اتباع خارجی دارای کارت اقامت است.
وی افزود: دو هزار و ۶۰۷ هکتار حریم در سطح منطقه وجود دارد که سیاست ما حفظ وضع موجود حریم است و ۳۰۰ هکتار اراضی سوخته و کوره‌های آجرپزی موجود نیز ظرفیت خوبی برای انتقال مشاغل مزاحم و کارگاه های صنعتی است.
سرپرست شهرداری منطقه چهار شهرداری مشهد بیان کرد: در حوزه درآمدی سال گذشته درآمد منطقه ۱۷۵ میلیارد بود که ۲۵۷ میلیارد تومان محقق شد و برای سال۱۴۰۲ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. امسال ۲۰ درصد افزایش درآمد داشتیم که رقم زیادی نیست.
نعیمی‌مقدم عنوان کرد: در حوزه عمرانی در سال گذشته ۱۷۳ پروژه با ۱۸۶ میلیارد اعتبار داشتیم که پروژه ها به اتمام رسید یا درحال اتمام است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ محله هدف باز آفرینی وجود دارد که در سال ۱۴۰۰، ١٠ میلیارد و امسال برای هر محله ۱۵ میلیارد اعتبار اختصاص یافته است که در مجموع ۹۰ میلیارد به اضافه هفت میلیارد به پروژه های بازآفرینی اختصاص یافته است و پروژه ها در محلاتی است که دارای بیشترین بافت سکونت هستند و ۲۵۸ هکتار زمین خالی در پنجتن است که امسال استحصال آن در اولویت است‌.
وی اضافه کرد: از جمله اولویت‌های منطقه در سال گذشته می‌توان به کلان پروژه جمع آوری آب‌های سطحی، کلان پروژه پیاده راه و پیاده‌روسازی، زیرسازی وآسفالت معابر و اصلاح هندسی و ایمن سازی معابر اشاره کرد؛ همچنین در محدوده پنجتن در حال تملک زمین برای ساخت پارکینگ هستیم.
سرپرست شهرداری منطقه چهار تصریح کرد: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری به جمع آوری آب‌ها سطحی اختصاص یافته است که نتیجه آن قابل مشاهده است. همچنین ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیارد تومان در قالب ۱۵ پروژه و وسعت ۵۰ هزار متر پیاده رو سازی انجام شده است.
نعیمی مقدم عنوان کرد: علاوه بر این ۱۰۰ میلیارد در قالب ۳۰ هزار متر مربع آسفالت و اجرای۱۲ پروژه در زمینه اصلاح هندسی و ایمن سازی معابر با اعتبار ۱۰۲ میلیارد ریال از دیگز اقدامات انجام شده است.
وی ادامه داد: از دیگر پروژه ها می‌توان به احداث مجموعه آبی دوقلو شهید قربانی با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی، احداث فاز سوم پارک محلی بوستان اقاقیا و احداث پارک بانوان سه هکتاری در بوستان بسیج اشاره کرد.
سرپرست شهرداری منطقه چهار با اشاره به اقدامات فرهنگی در منطقه ۴ ادامه داد: بودجه مصوب سال گذشته ۳۹۰ میلیارد ریال و امسال ۸۵۰ میلیارد ریال است؛ کل مساحت سرانه ورزشی ۸۰ هزار متر مربع، تعداد مساجد، حسینیه و مدارس ۲۵۵ و تعداد تشکل های فعال ۲۵۳ مورد است.
نعیمی مقدم بیان کرد: برگزاری تدفین مراسم شهید در منطقه، سالن ورزشی بانوان، جشنواره غذای بین المللی غذا، برگزاری اولین نشست فصلی اعضای شورای اجتماعی محلات و ... نمونه‌هایی از اقدامات فرهنگی ما در منطقه است.
وی افزود: در زمینه بهبود و بهسازی مساجد سال گذشته ۴۴ میلیارد و در حال حاضر برای هر محله سه میلیارد تومان اختصاص یافته است؛همچنین در پویش مشهد مهربان امسال چهار هزار و ٣٢٢ نفر در این جشنواره شرکت کردند.
سرپرست شهرداری منطقه چهار خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد بافت منطقه نیازمند بازآفرینی است که با اعتبارات موجود درحال اجرای پروژه هایی در زمینه ساخت و ساز، زیرساخت‌های شهری، فضای سبز و سرانه ورزشی هستیم کمااینکه یک و ۶ دهم ضریب افزایش جمعیت در منطقه وجود دارد.
نعیمی مقدم با اشاره به اینکه ۷۰ درصد ساخت و سازهای منطقه شامل پروژه بازآفرینی هستند و در راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز هماهنگی خوبی با آقای بهشتی صورت گرفته است، گفت: تاکنون ۵۰ مورد برش اسکلت و ۱۰۰ مورد نگهداری وضع موجود انجام شده است و در طرح جدید تفصیلی امتیازاتی برای بافت های موجود درنظر گرفته شده است.
سرپرست شهرداری منطقه چهار اضافه کرد: در حال حاضر سه چاه آب برای مصارف فضای سبز در منطقه موجود است و سازمان آب درخواست مجوز حفر چاه جدید دارد و درحال همکاری با آنها هستیم.
وی در خصوص ترافیک طبرسی و پنجتن، تصریح کرد: پنج مهمترین گره ترافیکی است و راهکار وضعیت موجود یکطرفه کردن خیابان است و طبق نظرسنجی شهروندان یکطرفه کردن تبعات اجتماعی زیادی برای کسبه دارد و درحال مطالعه برای اجرای طرح با کمترین تبعات هستیم؛ همچنین در طبرسی نیز به جز عقب‌نشینی پروژه دیگری در دست اجرا نیست که نیازمند اعتبار زیادی است؛ در حوزه ساماندهی مشاغل دو شغل عمده در دستور کار است.
نعیمی ‌مقدم تاکید کرد: برای افزایش فضای سبز سه قصد داریم در سال جدید سه پارک ساخته شود و اقدام دیگر بازپیرایی پارک بسیج و ارم است.
وی با بیان اینکه در دوسال گذشته اتفاقات خوبی در زمینه بازآفرینی ایجاد شده است، ادامه داد: نمی‌توان انتظار داشت این معضل بازآفرینی به سرعت رفع شود؛ بام فروشی زیاد نیست و به دلیل وسعت کمتر منطقه امکان نظارت بیشتر فراهم شده است.

 

کد خبر 209133

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید