جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۱۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در همایش سراسری قرض نیکو، از خیرین سپرده گذار در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری پیام خبر، رضا سلم آبادی در سومین دوره همایش سراسری قرض نیکو که در محل اداره کل کمیته امداد استان برگزار شد، بیان کرد: در مورد قرض الحسنه ظرفیت زیادی وجود دارد و تمایل به این کار زیاد است .

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی گفت: اینکه شما خیرین امر خیر، "قرض نیکو" را انتخاب کردید و از ظرفیت مال و ثروت خود برای کار خیر استفاده کردید، اثر کار شما نمود بیشتری در جامعه دارد.
وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف چون شورای اقامه نماز و خیریه ها تبلیغ صورت گرفت گفت:روایات و احادیث فراوانی در خصوص قرض الحسنه وجود دارد.
سلم آبادی با تاکید بر ارائه خدمت مبتنی بر نیاز افراد، ادامه داد: با فرهنگ سازی افراد مددجوی مستعد کار، باید وارد بازار کار شوند. وی افزود: این ورود به بازار کار، نیاز به تسهیلات دارد که با تسهیلات قرض الحسنه مددجو بعد از مدتی توانمند می شود و از حمایت های مستمر کمیته امداد خارج خواهد شد.
سلم آبادی با ارزشمند دانستن فرهنگ قرض الحسنه، بیان کرد: بر اساس روایت گره از کار مومن باز کردن، برابر با ۹ هزار سال عبادت است .
پرداخت حدود 17 هزار وام توسط صندوق امداد ولایت خراسان رضوی
در ادامه حسن جلال مدیر صندوق قرض الحسنه صندوق امداد ولایت خراسان رضوی بیان کرد: قرض الحسنه در مکتب اسلام جایگاهی مخصوص دارد و تاکید اسلام برای کمک به فقرا و مستمندان به معنی پذیرفتن فقر نیست بلکه تلاشی برای برچیدن فقر از زندگی بشری است.
وی افزود: راه اندازی صندوق امداد ولایت باهدف تجمیع و هدایت منابع و ظرفیت های مالی و اعتباری نیکوکاران، گسـترش فرهنگ یاری رساندن به نیازمندان جامعه و همچنین گره گشایی از مشکلات نیازمندان صورت گرفت.
مدیر صندوق قرض الحسنه صندوق امداد ولایت خراسان رضوی با اشاره به عملکرد صندوق در سال 1401، گفت: در سال گذشته صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی 16690 مورد وام در حوزه های مختلف درمان، اشتغال و خودکفایی، مسکن و ... به مبلغ 239 میلیارد و 852 میلیون تومان به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت در راستای توانمندسازی آنها پرداخت کرده است.
وی در تشریح پرداخت این تسهیلات، بیان کرد: از محل وجوه اداره شده، 1270 وام به مبلغ 23 میلیارد و 781 میلیون تومان، در حوزه اشتغال و خودکفایی 1744 وام به مبلغ 54 میلیارد و 954 میلیون تومان و در حوزه حمایتی 9134 وام به مبلغ 85 میلیارد و 585 میلیون تومان تسهیلات توسط این صندوق پرداخت شده است.
جلال ادامه داد: تسهیلات حمایتی ودیعه مسکن 1335 مورد به مبلغ 20 میلیارد و 787 میلیون تومان، تسهیلات حوزه مسکن 1735 مورد به مبلغ 41 میلیارد و 19 میلیون تومان و تسهیلات درمان به تعداد 646 مورد به مبلغ 6 میلیارد و 168 میلیون تومان پرداخت شده است.
وی با اشاره به پرداخت 399 مورد تسهیلات فرهنگی به مبلغ 4 میلیارد و 602 میلیون تومان در سال گذشته، گفت: خدمات عمرانی مسکن، 389 وام به مبلغ یک میلیارد و 935 میلیون تومان پرداخت شده است.
مدیر صندوق قرض الحسنه صندوق امداد ولایت خراسان رضوی در پایان گفت: این صندوق با اشاعه سنت قرض الحسنه در جامعه به ایجاد محلی مطمئن برای خیرانی که قصد دارند سپرده های آنان در جهت قرض الحسنه صرف شود به جذب منابع بیشتر برای اعطای وام به نیازمندان واقعی اقدام می کند.

همایش سراسری قرض نیکو در استان برگزار و همزمان با سراسر کشور این همایش با حضور خیرین سپرده گذار صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برگزار و از این خیرین تجلیل شد.

 

کد خبر 209376

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید