جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۴۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیکر پاک شهیدان سید منصور قاطمه‌باف و و شهید احمد کایدخورده از شهدای دوران دفاع مقدس پس از 41 سال از طریق آزمایشات DNA شناسایی شد.

به گزارش پیام خبر از خوزستان، پیکر پاک شهیدان سید منصور قاطمه‌باف و و شهید احمد کایدخورده از شهدای دوران دفاع مقدس پس از 41 سال و از طریق آزمایشات DNA شناسایی شد.

پیکر مطهر این 2 شهید دوران دفاع مقدس در تفحص اخیر گروه‌های تفحص در مناطق عملیاتی شناسایی و به میهن اسلامی بازگشتند.

شهید سید منصور قاطمه‌باف متولد 10 دی 1341 است که در 21 بهمن 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در جبهه جنگل عَمقر، تنگه زلیجان، شمال غربی نوار مرزی استان خوزستان در سن ۲۰ سالگی به شهادت رسید.

شهید احمد کایدخورده نیز متولد 15 مرداد 1344 است که در تاریخ 21 بهمن 1361 در عملیات والفجر مقدماتی جبهه پاسگاه صَفریه نوار مرزی خوزستان در سن 17 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکرهای پاک و مطهر این دو شهید دوران دفاع مقدس دزفول، امروز شنبه ساعت ۲۱ با استقبال مردم شهیدپرور اهواز و مسئولین از فرودگاه شهید سلیمانی اهواز به سرزمین دفاع مقدس خوزستان وارد و در زادگاهشان شهرستان دزفول تشییع می‌شوند.

مراسم وداع با پیکر پاک شهیدان نیز ساعت ۲۱ دوشنبه شب در حسینیه ثارالله دزفول برگزار خواهد شد.

همچنین آیین تشییع پیکر پاک و مطهر این شهیدان والامقام از ساعت 8:30 صبح روز سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از حسینیه ثارالله دزفول در کنار باغ موزه دفاع مقدس تا گلزار شهدای شهیدآباد این شهرستان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 209384

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید