جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز گفت: در حال حاضر 300 طلبه داریم که 88 نفر آن خوابگاهی هستند و در حوزه بسر می برند و برای سال جدید تحصلیی ظرفیت پذیرش 80 نفر را داریم.

حجت الاسلام حمیدرضا حدائق، امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع)، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) بر موضوع علم و اهتمام بر آموزش آن اشاره فرمودند.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به اینکه مسلمان باید مسائل ابتدایی دین و واجبات را بدانند، اضافه کرد: اگر فردی با تحقیق دین را پذیرفت و با تحقیق به خدا ایمان آورد در مشکلات دینش رنگ نمی بازد.

دبیر سومین همایش کشوری حوزه انقلابی حوزه منتظر با اشاره به اینکه سومین دوره همایش کشوری حوزه انقلابی حوزه منتظر روز پنج شنبه همزمان با یادبود مرحوم آیت الله ایمانی برگزار شد، اضافه کرد: این همایش در بعد علمی و هنری و در بخش مقالات برگزار شد و 2 بخش شنقش امامزادگان فارس در احیای روحیه انقلابی و اسلامی و نقش علمای فارس در احیای روحیه انقلابی از جمله بخش های ویژه همایش بود.

وی با اشاره به اینکه آثار از 12 استان به این همایش رسید، اظهار کرد: در دور سوم چهار پیش همایش را برگزار کردیم و سایت همایش هم راه اندازی شده است و 46 اثر در بخش هنری و 260 اثر در بخش علمی به داوری رسیدند و تمام مقالات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC نمایه سازی می شود.

حجت الاسلام حدائق افزود: آثاری که در بخش ویژه همایش رسیده که در مورد امامزادگان و علما بوده است با صدا و سیما هماهنگ شده است که بتوان از آن در برنامه های مستند و تلویزیون استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه دبستان مهدوی راه اندازی شده است که دانش آموزان را با رویکرد مهدوی و قرآنی تربیت می کند، افزود: در حوزه علمیه منصوریه سه دوره مهدویت برگزار شد و 110 مربی در آن شرکت کردند و این مربیان در دبستان به فعالیت و آموزش می پردازند.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به اینکه اطلاع رسانی پذیرش حوزه های علمیه از اسفند ماه انجام شده است، یادآور شد: تا سال تحصیلی جاری حوزه علمیه منصوریه تنها طلاب در سطح 2 و سه را می پذیرفت که از سال تحصیلی جدید طلاب در سطح یک تا 6 طلبه پذیرش می کنیم.

وی با اشاره به اینکه طلاب این حوزه از سال 93 تا امروز فعالیت های تبلیغی را داشته اند، افزود: فعالیت های جهادی شکل گرفته است، 300 مبلغ برادر در قرارگاه تبلیغی و 150 نفر مبلغ خواهر حضور دارند.

حجت الاسلام حدائق گفت: در حال حاضر 300 طلبه داریم که 88 نفر آن خوابگاهی هستند و در حوزه بسر می برند و برای سال جدید تحصلیی ظرفیت پذیرش 80 نفر را داریم.

خاطر نشان می شود، علاقمندان جهت اطلاع بیشتر در مورد این حوزه علمیه می توانند به سایت حوزه به آدرس https://mansurieh.com مراجعه کنند.

 

کد خبر 209530

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید