جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
پنج شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۴۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان فارس گفت: سال گذشته 370 نفر از زندانیان غیر عمد استان توسط دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس آزاد شدند و امسال در دهه کرامت 250 نفر را آزاد سازی خواهیم کرد که در مجموع 630 نفر می رسد.

به گزارش پیام خبر، جابر مهدیار، امروز در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته 370 نفر از زندانیان غیر عمد استان توسط دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس آزاد شدند که بخشی از آنان زن بودند و برای برخی آنان شغل ایجاد کردیم و امسال در دهه کرامت 250 نفر را آزاد سازی خواهیم کرد که برای برخی از آنان وام و تسهیلات در نظر گرفته ایم که در مجموع 630 نفر می رسد و نسبت به کل استان های کشور 10 درصد پیش هستیم و روی این موضوع مشارکت و دقت نظر داشتیم که از منابع مختلف به این نقطه رسیده ایم.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان فارس با اشاره به اینکه بچه های پیش دبستانی تحت پوشش آموزش امام رضا (ع) قرار گرفتند که طرح درس و اساتید مربپط به آستان قدس رضوی است، افزود: 11 هزار نفر در طول یک سال تحصیلی آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع تعمیر منازل و‌ اماکن عمومی در تمامی شهرستان ها گروه های جهادی فعال هستند، اظهار کرد: نزدیک به 20 میلیارد تومان خدمات معیشتی به نیازمندان ارائه کردیم و گروه های مشاوره در مباحث اجتماعی و خانوادگی در سطح استان در حال شکل گیری است.

وی پیرامون برنامه های دهه کرامت سال جاری هم گفت: 13 عنوان برنامه شاخص و محوری در دهه کرامت در نظر گرفته شده هست و برنامه متمرکز پرچم گردانی «زیر سایه خورشید» در شهرستان های مختلف را با حضور خدام حرم مطهر رضوی برگزار خواهیم کرد.

مهدیار با اشاره به اینکه با در اختیار داشتن 500 برنامه قرآنی کلاس های قرآنی در سطح استان در حال برگزاری است، تاکید کرد: در راستای پرورش جسمانی به موضوع ورزش ورود پیدا کردیم که ورزش با توجه به تربیت دینی، به صورت راهپیمایی های خانوادگی در حال اجراست.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس با اشاره به اینکه 50 میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل افراد کم برخوردار در نظر گرفته ایم، اظهار کرد: سفره مهربانی و اطعام امام رضا (ع) برای 15 هزار نفر در استان فارس پهن می شود که این افراد عمدتا افراد کمتر برخوردار هستند و شناسایی شده اند.

وی از ملاقات با خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و گفت: به تمام خانواده شهدای این حادثه چه در استان فارس باشند چه در نقطه دیگری از کشور سکونت داشته باشند، سرکشی خواهیم کرد.

مهدیار با اشاره به اینکه غبارروبی قبور شهدا از دیگر برنامه های ایام دهه کرامت است، افزود: اقامتگاه استان فارس در مشهد مقدس ویژه افراد کم برخوردار توسط خیرین آماده سازی می شود که الان 22 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن نیاز به 250 میلیارد تومان هزینه است.

وی در پایان گفت: افرادی که می خواهند در آزادسازی زندانیان سهیم باشند، وجوه مورد نظر خود را به شماره کارت 6104337657952881 و شماره شناسه 8020100612612125 واریز کنند.

 

کد خبر 209637

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید