جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
جمعه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۱:۵۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرخپوشان پایتخت توانستند به قهرمانی لیگ برتر برسند. در فاصله یک هفته تا پایان لیگ برتر پرسپولیس با ۶۶ امتیاز در صدرجدول قرار گرفت و سپاهان و استقلال با ۶۳ و ۶۲ امتیاز در رده دوم و سوم قرار گرفتند. شاگردان یحیی گل‌محمدی پس از فراز و نشیب‌های فراوان در هفته‌های اخیر، عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشتند و صدر جدول را از سپاهان پس گرفتند و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

به گزارش پیام خبر به نقل از ایسنا، سرخپوشان پایتخت توانستند به قهرمانی لیگ برتر برسند. در فاصله یک هفته تا پایان لیگ برتر پرسپولیس با ۶۶ امتیاز در صدرجدول قرار گرفت و سپاهان و استقلال با ۶۳ و ۶۲ امتیاز در رده دوم و سوم قرار گرفتند. شاگردان یحیی گل‌محمدی پس از فراز و نشیب‌های فراوان در هفته‌های اخیر، عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشتند و صدر جدول را از سپاهان پس گرفتند و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

یحیی گل‌محمدی با این قهرمانی، یک قهرمانی دیگر به افتخارات خود اضافه ‌کرد. او پیش از این دو بار با پرسپولیس به قهرمانی رسیده بود و در حال حاضر یکی از مربیان پرافتخار لیگ‌برتر است. او با کسب این قهرمانی، سومین قهرمانی خود را تجربه کرد و به رکورد برانکو ایوانکوویچ رسید.

 

گل‌محمدی به برانکو رسید/ ۲ جام تا رسیدن به "ژنرال"

 

برانکو نیز سه بار پیاپی با پرسپولیس فاتح لیگ برتر شده بود. البته او پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر نیست و در میان ۱۳ مربی که توانستند در لیگ برتر جام بگیرند، امیر قلعه‌نویی با کسب ۵ عنوان قهرمانی پر افتخارترین مربی ادوار لیگ برتر است.

علی پروین، فرهاد کاظمی، مجید جلالی، ملادن فرانچیچ، علی دایی، افشین قطبی، عبدالله ویسی، زلاتکو کرانچار و فرهاد مجیدی مربیانی هستند که یک بار عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آوردند. در میان این مربیان تنها عبدالله ویسی در لیگ برتر شاغل است و در صنعت نفت مربی‌گری می‌کند. فصل گذشته فرهاد مجیدی با استقلال قهرمان لیگ برتر شد.

در ادامه جزییات قهرمانی مربیان شاغل در لیگ برتر فوتبال در ادوار گذشته لیگ برتر را می‌خوانید:

 نام سرمربی نام تیم تعداد قهرمانی
امیر قلعه‌نویی استقلال و سپاهان ۵
برانکو ایوانکوویچ پرسپولیس ۳
یحیی گل‌محمدی پرسپولیس ۳
حسین فرکی سپاهان و فولاد ۲
فرهاد مجیدی استقلال ۱
عبدالله ویسی استقلال خوزستان ۱
زلاتکو کرانچار سپاهان ۱
افشین قطبی پرسپولیس ۱
علی دایی سایپا ۱
ملادن فرانچیچ فولاد ۱
مجید جلالی پاس تهران ۱
فرهاد کاظمی سپاهان ۱
علی پروین پرسپولیس ۱

 

 

 

کد خبر 209687

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید