پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به اجرای طرح تماشاخانه سیار با عنوان «مسیر هشتم کاروان فرهنگی هنری» به مدت سه روز در فارس گفت: سه روز تماشاخانه سیار را میزبانی خواهیم کرد که پنج شنبه چهارم تا شنبه ششم خرداد ماه این کاروان در فارس و شیراز است.

به گزارش پیام خبر، سعیدرضا کامرانی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت دهه کرامت برنامه های ویژه ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: اجرای برنامه های فرهنگی هنری و ادبی در همه مراکز فرهنگی و هنری، شعرخوانی، قصه گویی، معرفی شخصیت های بزرگوار که این ایام به نام آنان هست و معرفی ایام دهه کرامت و اعلام فراخوان فرهنگی، ادبی و‌ هنری تحت عنوان «برای تو دخترم» از جمله برنامه های این ایام است.

وی با اشاره به اجرای طرح تماشاخانه سیار با عنوان «مسیر هشتم کاروان فرهنگی هنری» به مدت سه روز در فارس گفت: سه روز تماشاخانه سیار را میزبانی خواهیم کرد که پنج شنبه چهارم تا شنبه ششم خرداد ماه این کاروان در فارس و شیراز است.

کامرانی با اشاره به برنامه های تماشاخانه سیار هم گفت: در این تماشاخانه هنرمندان برنامه اجرا می کنند، روز نخست برنامه در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، حافظیه و سعدیه اجرا می شود، روز دوم در روستاهای همجوار شیراز در روستاهای «کیان آباد» و «سلطان آباد»، «کفترک» و «دست خضر» به اجرا خواهد رسید و در روز شنبه ششم خردادماه هم تماشاخانه به ترتیب در شهر زرقان و قدمگاه امام رضا (ع) در «سده» اقلید اجرای نمایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تخریب مرکز شماره یک لغو شد ولی اجازه تعمیر هم ندادند ولی با نامه نگاری ها رای به نفع کانون صادر شده و در آینده نچندان دور بهسازی می شود، ضمن اشاره به تخریب مرکز شماره 2 کانون که زیر پل کابلی رفت، افزود: 12 سال پیش قرار شد در یکی دو سال با 60 درصد پیشرفت مرکز شماره 2 را تحویل دهند اما اخیرا کلنگ کتابخانه مرکزی شیراز در آنجا به زمین زده شد و پیشنهاد می دهیم در جوار کتابخانه مرکزی شیراز مرکز شماره 2 کانون پرورش را بسازند.

کامرانی اظهار کرد: شهرداری به ما بدهکار است و با گذشت 12 سال از تخریب کتابخانه نسبت به کانون بدهکار است و شخصیت حقوقی شهرداری باید نسبت به تعهدات کانون بوده متعهد باشد البته زمین هایی معرفی شده که از سوی کانون استان فارس و کشور مورد قبول قرار نگرفت چرا که باید در همان محدوده باشد و این مرکز متعلق به مردم همان محل بوده و باید مرکز شماره 2 همانجا ساخته شود چرا که این دومین مرکز بوده که در فارس راه اندازی شده و نیم قرن فعالیت می کرده است.

بر اساس این گزارش در ادامه، مژده دستوری، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس هم با اشاره به اجرای برنامه های شاد مهرواره و مسابقه کتابخوانی تحلیل زندگانی امام رضا (ع)، هم گفت: پوستر مهرواره «احسن القصص» در ماه مبارک توزیع شده بود و مراسم اختتامیه آن در دهه کرامت برگزار می شود.

 

کد خبر 209872

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید