پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۵۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در بازدید پاک فطرت از کارخانجات مخابراتی ایران مطرح شد:

مجموعه کارخانجات مخابراتی ایران موجب افتخار شیراز و فارس است

نماینده مردم شیراز و زرقان درمجلس شورای اسلامی گفت:مجموعه کارخانجات مخابراتی ایران موجب افتخار شیراز و فارس است،لذا باید با به روز کردن تکنولوژی و فناوریهای نوین تولید، بخشهای مختلف و جدید را راه اندازی کرد و کارخانه ای با این سوابق روشن و قدمت دیرینه را سرپا نگه داشت.

به گزارش پیام خبر،دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان بمدت سه ساعت از مجموعه تولیدی کارخانجات مخابراتی ایران (سهامی عام - itmc) واقع در بولوار مدرس شیراز بازدید و تلاشهای ارزنده مدیرعامل،هیات مدیره،کارگران و کارشناسان متخصص این مجموعه را ستود.

وی با قدردانی از ابتکارات مدیر عامل جدید که با برنامه ریزی و تلاش جمعی مجموعه عوامل تولیدی توانسته اند تا حدود زیادی مشکلات قبلی و موجود در این کارخانه را برطرف کند تاکید کرد:در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال "مهار تورم و رشد تولید"نام نهاده اند،ضرورت تلاش مضاعف تولید کنندگان و صنعتگر ان کشورمان در این برهه از زمان بیش از پیش احساس میشود. و از آنجا که مجموعه کارخانجات مخابراتی ایران موجب افتخار شیراز و فارس است،لذا باید با به روز کردن تکنولوژی و فناوریهای نوین تولید، بخشهای مختلف و جدید را راه اندازی کرد و کارخانه ای با این سوابق روشن و قدمت دیرینه را سرپا نگه داشت. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:مدیریت بومی چنین مجموعه ها و توجه به نیازهای پرسنل از جمله نیازهای رفاهی و آموزشی کارکنان شاغل در این کارخانه ها و هم افزایی بین اعضای هیات مدیره میتواند در افزایش راندمان تولید و سود دهی کارخانه در دراز مدت موثر واقع شود.
وی بیان داشت:موجب خرسندیست که برابر گزارش مدیر عامل کارخانجات مخابراتی ایران اقدامات خوبی برای احیای بخشهای راکد تولید، ارتقای پرسنل و تبدیل وضعیت شغلی آن دسته از کارکنان با سابقه شاغل در این مجموعه صنعتی صورت گرفته و انان را راغب به کار و تلاش بیشتر کرده است.

با بهره مندی از توان نیروهای بومی چرخ تولید کارخانجات مخابراتی از حرکت نیفتد

پاک فطرت در ادامه خاطر نشان کرد: تا قطع کامل وابستگی ها به خارج و در شرایط تحریم ها با بهره مندی از توان و تخصص نیروهای خودی و بومی باید چرخ تولید کارخانه را گرداند و مانع از توقف تولیدات مورد نیاز مردم و تجهیزات قابل استفاده در شرکتهای مخابراتی اقدام کرد و در این رابطه مجلس امادگی دارد برای پویایی بهتر کارخانجات مخابراتی ایران و توسعه بخشهای جدیداین مجموعه صنعتی هر اقدامی لازم باشد پیگیری و دنبال کند. بنده شخصا برای اینگونه امور وقت میگذارم وپیگیر خواهم بود و اگر کاری از دست بنده ساخته است تا انجام دهم، دنبال خواهم کرد.
پیش از سخنان دکتر پاک فطرت،مهندس محمد رضا خدابخشی مدیر عامل کارخانجات مخابراتی ایران با تشریح سوابق ایجاد کارخانجات مخابراتی ایران و جایگاه رفیع این مجموعه در ایران و خاورمیانه و بیان سیر مراحل تولید محصولات مختلف و دوره های مدیریتی متفاوت این مجموعه،بیان مشکلات گذشته و اقدامات انجام یافته ودر حال انجام از زمان انتصاب خود و اعضای هیات مدیره فعلی تا کنون خواستار حمایت هرچه بیشتر مجموعه مدیران ملی،استانی،نمایندگان و مدیران ارشد صنعت کشور از این مجموعه مهم و مطرح تولیدی شد.

حجم وسیعی از بدهیهای سنگین کارخانه در حال ورشکستگی را پرداخته ایم

خدابخشی با قدردانی از حمایتهای استاندار فارس و دکتر پاک فطرت که همواره مشوق تولیدکنندگان و صنعتگران بوده اند افزود:کارخانه ای که رو به افول و در آستانه تعطیلی و ورشکستگی بود را با کمک مدیران دلسوز و پرسنل همین کارخانه تلاش کردیم تا احیا شود و شخصا پای همه کمبودها و محرومیتها و محدودیتها ایستادم و با صرف وقت شبانه روزی و پرداخت حجم انبوه بدهی های سنگین کارخانه خم به ابرو نیاورده و با شور و شوق و عشق و انرژی کار کردیم تا توانستیم باردیگرنام کارخانجات مخابراتی ایران را که رو به فراموشی رفته بود در بین صنعتگر ان ایران و در سطح خاورمیانه مطرح کنیم.
وی گفت:تمام تلاشمان را معطوف به دور ماندن از حواشی و توجه به تولید و کمک به اشتغال،تامین نیازها و تجهیزات و ملزومات کارخانه کرده ایم و به کارمان عشق میورزیم.با جان و دل در جهت استفاده از تکنولوژیهای نوین در تولید تلاش میکنیم ودرصدد توسعه بخشهای جدید تولید در این مجموعه صنعتی هستیم به شرط اینکه از سمت تهران و در شیراز مورد حمایت همه جانبه مسئولان امور باشیم.در خصوص دریافت وامهای مورد نیاز برای افزایش راندمان تولیدات کارخانجات مخابراتی ایران تقاضا داریم بانکها امور بانکیمان را تسریع و تسهیل نمایند.

 

کد خبر 209925

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید