شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۰۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز از تشکیل کمیته پشتیبانی و هوشمند سازی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه خبر داد.

به گزارش پیام خبر، دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل گفت: با ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به دستگاه های اجرایی و اهمیت این موضوع، معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با تشکیل کمیته پشتیبانی و هوشمند سازی، اقدام به اجرای مواد این قانون کرده است که می توان به اختصاص امتیاز تاهل و فرزندآوری در جذب و استخدام نیروی انسانی اشاره کرد که در این راستا 13 آزمون جذب نیروی شرکتی از زمان ابلاغ قانون برگزار شده که امتیاز آن نیز برای متقاضیان مد نظر قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز افزود: با توجه به ماده 20 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص مشوق های ازدواج و فرزند آوری در کنار پاداش های پیش بینی شده در این قانون، این معاونت 3 روز استفاده رایگان زوجین از زائر سرای مشهد که از ابتدای سال 1401 تا کنون ازدواج کرده اند را در نظر گرفته است.

دکتر هاشمی اصل در ادامه گفت: برای رفع نیاز های مادران باردار، کودکان و مادران دارای نوزاد شیرخوار، تعداد 24 اتاق شیر و 4 مهد کودک که در مجموع ظرفیتی بالغ بر 500 نفر را دارند در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه از پرداخت کمک هزینه مهد کودک ماهیانه به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال برای فرزندان زیر 6 سال بانوان کارمند دانشگاه از فروردین 1402 خبر داد که در اردیبهشت به همراه حقوق به حساب ذینفعان واریز شده است.

در ادامه دکتر هاشمی اصل گفت: تا کنون با برنامه ریزی های انجام شده از زمان اجرایی شدن قانون، هزار و 145 ساعت دوره آموزشی با حضور بالغ بر 25 هزار نفر از پرسنل دانشگاه برگزار شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته، انجام تعهدات خدمت طرح پزشکان و پیراپزشکان بانوان طرحی متاهل و دارای فرزند در محل سکونت خانواده است که تا کنون 308 نفر از مشمولین این قانون در حال گذراندن تعهدات خود در محل سکونت خانواده هستند.

او با اشاره به چالش های پیش رو در موضوع جوانی جمعیت افزود: حوزه خانواده از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا خانواده محور و عنصر اصلی تشکیل‌دهنده جامعه است، اگر خانواده‌ها سالم و نهاد خانواده در جامعه کارکرد صحیحی داشته باشد، جامعه رو به پیشرفت و سالم خواهد بود، اما عدم کارکرد نهاد خانواده، ریشه اصلی تمام تبعات اجتماعی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تمام مسوولان مراکز تابعه دانشگاه خواست تا همکاری های لازم با پرسنل تحت پوشش خود در راستای رفع دغدغه های شغلی پیش آمده و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در محل کار داشته باشند.

 

کد خبر 209929

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید