جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۱۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، اشتغال، مسکن و ساماندهی گلزار شهدا را سه اولویت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش پیام خبر از خوزستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و هیئت همراه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و هفته جوانی جمعیت و فرزندآوری با نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کرد.

حسن نورانی، در این دیدار با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، گزارشی از فعالیت‌های بنیاد ارائه داد و اظهار کرد: امسال در بنیاد سه اولویت اصلی را دنبال می‌کنیم که شامل اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، مسکن ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، اضافه کرد: در رابطه با ساماندهی گلزار شهدا در حال حاضر 6 پروژه فعال در سطح استان در حال انجام است و امروز هم 6 پروژه جدید را تعریف کردیم تا بتوانیم گلزار شهدایی که به دلیل گذر زمان دچار آسیب‌ شدند را بازسازی کنیم.

وی به بحث اشتغال ایثارگران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 11 هزار و 700 بیکار در میان ایثارگران و فرزندان آنها وجود دارد که یک هزار و 200 نفر از آنها فرزند شهید و جانباز بالای 70 درصد و مابقی سایر اقشار ایثارگران تحت پوشش را دربرمی‌گیرد.

نورانی، با بیان اینکه طبق قانون 30 درصد سهمیه اشتغال باید به ایثارگران تعلق بگیرد، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم به خوبی پیگیری‌های لازم را در زمینه اشتغال فرزندان ایثارگر و شاهد انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث مسکن طی 10 سال گذشته تنها 570 مسکن به ایثارگران استان اعطا شده است، تصریح کرد: با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فردا به 800 نفر از ایثارگران آبادان و خرمشهر زمین تعلق می‌گیرد و تا بهمن ماه در استان حدود 2 هزار نفر زمین رایگان دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، عنوان کرد: در تلاش هستیم که تا پایان سال این تعداد را به 10 هزار نفر برسانیم تا تقریبا به تمام کسانی که تاکنون خدمات مسکن دریافت نکردند از این فرصت بهره لازم را ببرند.

حجت‌الاسلام محمدنبی موسوی‌فرد، نیز با تبریک دهه کرامت و آزادسازی خرمشهر، به بیان روایاتی از ائمه اطهار (ع) در خصوص حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) پرداخت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت کشور، اذعان کرد: ایشان می‌فرمایند آن چیزی که کشور را دچار آسیب کرده تحریم است ولی از تحریم بدتر تحریف است.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است اقدامات و دستاوردهای نظام را در چشم مردم کوچک بشمارد ولی در مقابل یک نقطه منفی را بزرگ می‌کنند، ادامه داد: نقطه مقابل تحریف، تبیین است از این رو باید به رسالت و وظیفه‌ای که بر عهده داریم، به خوبی عمل کنیم.

امام جمعه اهواز، با اشاره به اینکه دشمن از ابتدای انقلاب هر کاری کرد تا نظام جمهوری اسلامی را از پای دربیاورد، یاد آور شد: برای این نظام بیش از 200 شهید و تعداد زیادی جانباز تقدیم کردیم و با جانفشانی این عزیزان و تلاش و نقش مردم و اقشار مختلف توانستیم این نظام را سرپا نگه داریم از این رو نباید اجازه دهیم به راحتی و با چند مشکل به کشور گزند و آسیبی وارد شود.

در پایان از چند نفر از همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان که دارای سه فرزند و بیشتر بودند، تجلیل شد.

 

 

کد خبر 209961

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید