شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۰۳
زمان مطالعه: 5 دقیقه
همزمان با دهه کرامت و در سالروز آزادسازی خرمشهر طی مراسمی با حضور نماینده ی مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، مجموعه ی آبرسانی بلیان و مجموعه ی آبرسانی شهباز خانی در شهرستان کازرون به ثمر نشست و همزمان عملیات اجرایی ۲ پروژه ی شبکه ی جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهر کازرون آغاز شد. 

به گزارش پیام خبر، همزمان با دهه کرامت و در سالروز آزادسازی خرمشهر، طی مراسمی با حضور دکتر فریدون عباسی نماینده ی مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرستان کازرون، دکتر علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس و جمعی از مسئولین محلی و مردم این شهرستان، مجموعه ی آبرسانی بلیان و مجموعه ی آبرسانی شهباز خانی در شهرستان کازرون به ثمر نشست و همزمان عملیات اجرایی ۲ پروژه ی شبکه ی جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهر کازرون آغاز شد. 

در این مراسم دکتر عباسی نماینده ی مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن قدردانی از اقدامات مطلوب شرکت آبفا فارس در شهرستان های حوزه ی انتخابیه ی خود، به بیان برخی از اقدامات صورت گرفته در راستای تامین آب شرب در مناطق محروم شهرستان پرداخت.

وی با اشاره به برخورداری از آب ۲۴ روستا با گشایش این دو پروژه ی آبرسانی را یک اتفاق مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد تا پروژه هایی که عملیات اجرایی آنها امروز آغاز می شود به موقع به ثمر بنشیند.

دکتر صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی دو پروژه ی جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در محله های فرهنگ شهر و شهید چمران شهر کازرون طی سخنانی، با تبریک دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای عملیات بیت المقدس به نهضت خدمت رسانی بی منت در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و دولت مردمی سیزدهم را پیشرو در اجرای طرح ها و پروژه های مختلف عنوان نمود و از همکاری های قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) بسیج سازندگی و گروه های جهادی در اجرای بخشی از پروژه های آبرسانی قدردانی کرد. وی افزود: طی سال گذشته اجرای طرح های آب و فاضلاب در استان فارس جهش بی سابقه ای داشته است که اینها از برکات نظام مقدس و بیانگر توجه ویژه ی دولت کریمه به مناطق محروم کشور است.

صادق پور با اشاره به این موضوع که در همین مدت در شهرستان کازرون پروژه های آب و فاضلاب شهری و روستایی قابل توجهی اجرا شده است، گفت: بهره برداری از مجموعه ی آبرسانی بلیان با نام فاخر شهدای تیره قرمزی، مجموعه ی آبرسانی شهبازخانی بخش خشت و همچنین آغاز عملیات اجرایی دو پروژه ی شبکه ی جمع آوری فاضلاب در مناطق شهید چمران و فرهنگ شهر کازرون تنها بخشی از این خدمات می باشد. 

دکتر صادق پور پروژه های آبرسانی مورد افتتاح را نیز تشریح کرد و گفت: آبرسانی به ۱۶ روستای منطقه بلیان در قالب مجموعه ی آبرسانی بلیان و با نام فاخر شهدای تیره ی قرمزی صورت گرفته است که شامل: حفر، تجهیز ، برق رسانی به یک حلقه چاه و اجرای ببیش از ۴ هزار متر خط انتقال آب با استفاده از لوله های پلی اتیلن با قطر ۲۰۰ میلیمتر و اجرای ۴ هزار متر شبکه ی توزیع آب با استفاده از لوله های پلی اتیلن در اقطار ۶۰ و ۹۰ میلیمتر می باشد. در بخش خشت نیز مجموعه ی آبرسانی با استفاده از لوله های پلی اتیلن به قطر ۱۶۰ میلیمتر امروز در مدار بهره برداری قرار گرفت که این پروژه نیز مردم ۸ روستای منطقه را از آب شرب سالم و بهداشتی منتفع می کند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در ادامه با اشاره به این موضوع که بحمدالله و در سایه ی تلاش مضاعف خادمین مردم در شرکت آبفا فارس اقدامات بسیار مطلوبی در جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهرها و روستاهای استان صورت پذیرفته است گفت: در همین راستا در سال گذشته تصفیه خانه ی فاضلاب شهر کازرون در مدار بهره برداری قرار گرفت. همسو با طرح های توسعه ای فاضلاب و به منظور تکمیل شبکه های جمع آوری فاضلاب شهر کازرون امروز عملیات اجرایی جمع آوری فاضلاب مناطق فرهنگ شهر و شهید چمران شهر کازرون آغاز می گردد که امید می رود با در اختیار قرار گرفتن به موقع اعتبارات مورد نیاز این پروژه ها در موعد مقرر به ثمر بنشیند. 

دکتر صادق پور در تشریح حجم این پروژه های فاضلاب نیز چنین گفت: به طور کلی بالغ بر ۱۱۵۰۰ متر شبکه ی فاضلاب همراه با بیش از ۲۵۰ آدم رو و ۱۲۵۰ فقره انشعاب فاضلاب در این دو محله اجرا که جهت به ثمر نشستن این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش آب و فاضلاب شهرستان هزینه شده و یا هزینه می شود.

گفتنی است در این مراسم بخرد فرماندار شهرستان کازرون نیز در بیاناتی گشایش پروژه های آبرسانی در مناطق کمتر برخوردار شهرستان کازرون را موجب دلگرمی مردم دانست و از شرکت آبفا استان فارس به پاس گشایش این پروژه های آبرسانی روستایی و آغاز عملیات اجرایی پروژه های فاضلاب در شهر کازرون تقدیر کرد.

 

کد خبر 210003

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید