پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۴۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس، از آزادسازی ۴۵۰ زندانی جرایم غیر عمد در دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد.

به گزارش پیام خبر، روح‌الله مهبودی، در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک ایام دهه کرامت، یکی از جلوه‌های زیبای نوع دوستی میان مردم را آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دانست و اظهار داشت: تاثیر روان شناختی زندان بر کسی پوشیده نیست و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس با اشاره به تعداد زیاد محکومان مالی که چشم انتظار کمک خیرین برای آزادی هستند، تصریح کرد: در جای جای منابع دینی، عرفی و اجتماعی ما، توجه به احسان و نیکوکاری در راه حق به عنوان کار خیر یاد شده است.

مهبودی با اشاره به آیات قرآن در مورد نیکوکاری، ادامه داد: در ادبیات کهن ما هم به این مسائل اشاره شده که نشان می‌دهد این موضوع هم دینی، و هم ملی و اجتماعی است.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس گفت: این سازمان در بحث آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، پرونده‌های مطرح در ستاد دیه را پیگیری کرده و با همکاری این ستاد، اقدام به آزادسازی زندانیان می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این پرونده‌ها شامل جرایم مالی غیرعمد است، ادامه داد: نفقه، حوادث کارگاهی، دیه تصادفات و پرونده های مالی اینچنینی از موارد ورود خیرین و دستگاه های مختلف برای آزادسازی زندانیان است.

مهبودی با اشاره به فعالیت این سازمان در حل پرونده‌های سبک کیفری، ادامه داد: سعی بر این است که با اثرگذاری که در شورای عالی قشر حقوقدانان داریم، مسائل را به نحوی مطرح کنیم که در پرونده‌های سبک حتی‌المقدور مجازات‌های جایگزین حبس اعمال شود و این رویه، بسیار مورد استقبال رییس کل دادگستری استان قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس با اعلام خبر برگزاری اولین مرحله جشن آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سال جاری تصریح کرد: این برنامه روز ششم خرداد ماه برای آزادسازی ۴۵۰ نفر از این زندانیان برگزار می‌شود.

مهبودی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از این زندانیان با همت و کمک سازمان بسیج حقوقدانان فارس آزاد می‌شوند، ادامه داد: در این راستا، مجموعه نواحی استان در جمع‌آوری کمک از خیرین و بسیجیان تلاش زیادی داشتند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس با اشاره به اینکه ۲۵۰ نفر دیگر از این زندانیان توسط بنیاد برکت رضوی وابسته به آستان قدس رضوی آزاد می‌شوند، افزود: این مراسم با حضور تعدادی از این زندانیان به صورت نمادین در‌ حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به 11 مرحله قبل برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان فارس، تصریح کرد: تا این مرحله، ۲ هزار و ۹ نفر زندانی با همت بسیجیان و خیرین، ستاد دیه و همراهی بسیج حقوقدانان فارس آزاد شده‌اند.

به گفته مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس ، از این تعداد زندانی آزادشده تاکنون، ۱۸۹۵ نفر مرد، و ۱۲۲ نفر زن با مجموع ۱۹۰میلیارد و ۸۶۰ بدهی بوده که از این مقدار، ۱۴۳میلیارد و ۱۰ میلیون تومان را طلبکاران گذشت کردند و ۴۸میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان توسط خیرین و بسیجیان نواحی استان و ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان جمع‌آوری شده است.

 

کد خبر 210017

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید