جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در راستای حمایت از اقشار مختلف جامعه و مهار تورم، کنترل اجاره بها از اولویت های استان فارس است.

به گزارش پیام خبر، مرتضی شریفی با بیان این که مسکن تنها کالایی است که هم مصرفی است و هم کالای سرمایه ای است، اظهارداشت: خانوارها مسکن را هم برای سکونت و هم به عنوان سرمایه گذاری در نظر می گیرند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به این که در راستای کنترل بازار مسکن در استان فارس، در جلسات مختلف شورای مسکن استان و اقدام مشترک و تنظیم بازار بر اهمیت نظارت بر نرخ اجاره بها تاکید شده است، گفت: حداکثر میزان افزایش اجاره بها در شیراز 25 درصد نسبت به سال قبل و در سایر شهرستان ها 20 درصد نسبت به سال قبل در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با تشکیل قرارگاه جهادی ویژه نظارت بر نرخ اجاره بها ضمن تاکید به اجرای مصوبه کارگروه های اقدام مشترک، تنظیم بازار و شورای مسکن مبنی بر سقف اجاره بها، با همکاری پلیس فتا و پلیس اماکن فراجا با سایت های و بنگاه های املاک غیر مجاز برخورد صورت خواهد گرفت.

شریفی گفت: با مکاتبه صورت گرفته با دستگاه های اجرایی استان تاکید گردیده است که از پذیرش قولنامه های اجاره فاقد کد رهگیری و صادر شده توسط مراکز غیرمجاز خودداری شود.

لازم به ذکر است اتحادیه املاک با پویش مهربانی در راستای فرهنگ سازی و ایجاد حس نوع دوستی به ایجاد رابطه نزدیک بین مالکین و مستاجرین اقدام کرده است تا ضمن نظارت بر عملکرد اعضا اتحادیه از افزایش قیمت اجاره بهای مسکن توسط املاک جلوگیری شود.

 

کد خبر 210018

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید