شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۰۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با انقعاد تفاهم نامه تامین مالی میان بانک شهر و شهرداری؛

افزوده شدن 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری کلانشهر شیراز

تفاهم نامه تامین مالی فی ما بین بانک شهر و شهرداری شیراز با هدف خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با حضور شهردار شیراز، معاون حمل‌ونقل و ترافیک ، مدیر عامل بانک شهر و رییس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر منعقد شد.

به گزارش پیام خبر؛ هادی شه دوست شیرازی عنوان کرد: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی هم در حوزه نوسازی و هم در حوزه بازسازی به صورت هم‌زمان اقدام کرده و آینده روشنی را با بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش سوخت و تحقق هوای پاک برای شهر شیراز رقم خواهیم زد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار کرد: پیرو تفاهم نامه همکاری بانک شهر و شهرداری شیراز و با توجه به پیگیری های صورت گرفته در معاونت حمل و نقل و ترافیک، قرارداد تامین منابع مالی خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ارزش سه هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان با بانک شهرمنعقد شد.

به گفته شه دوست شیرازی: با انعقاد این تفاهم نامه و بهره مندی از ظرفیت ها و منابع مالی بانک شهر در جهت خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، خدمات رسانی به شهروندان شیرازی توسعه و شتاب خواهد گرفت.

معاون شهرداری شیراز افزود: طبق توافق صورت گرفته در این قرارداد با مشخصات فنی تایید شده و مورد نظر شهرداری شیراز منابع مالی از طریق بانک شهر تامین و خرید پانصد دستگاه اتوبوس به ارزش سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد گرفت.

هادی شه دوست شیرازی با اشاره به اینکه شهر شیراز جوان ترین ناوگان حمل و تقل اتوبوس را در کشور داراست عنوان کرد: در حال حاضر ۷۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در کلانشهر شیراز به شهروندان خدمات رسانی می کنند اما با توجه به اهمیت ناوگان حمل و نقل عمومی جهت رفاه شهروندان خرید اتوبوس های جدید در دستور کار قرار گرفت و در سال گذشته نیز 120 دستگاه اتوبوس خریداری که تا کنون 30 دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه و تعداد باقی مانده به تدریج با توجه به آماده سازی شرکت مربوطه به شهر شیراز وارد می شود.

به گفته شه دوست شیرازی ؛ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین در راستایی اجرای شدن طرح « حمل و نقل درون شهری عمومی و پاک » با هدف کاهش مصرف سوخت از طریق نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری فرسوده و جایگزینی با ناوگان برقی و توسعه به‌کارگیری شیوه‌های حمل و نقل اشتراکی دوستدار محیط زیست گام موثری در تحقق هوای پاک برمی دارد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در امر خدمات‌رسانی به شهروندان به صورت جهادی تلاش خواهیم کرد، قطعا این اقدامات نیاز شهروندان در حوزه اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی را رفع می‌کند.

 

کد خبر 210033

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید