شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۲۳
زمان مطالعه: 6 دقیقه
هفت تفاهم‌نامه همکاری و سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی نظیر تفریحی، گردشگری، تجاری و مسکونی در رویداد بزرگ "دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز" (با رویکرد بین‌المللی) با اعتبار ۱۴۰هزار میلیارد ریال منعقد شد.

به گزارش پیام خبر، هفت تفاهم‌نامه همکاری و سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی نظیر تفریحی، گردشگری، تجاری و مسکونی با حضور شهردار شیراز، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر، معاون مالی و اقتصادی، معاون شهرسازی و معماری و جمعی از سرمایه‌گذاران در رویداد بزرگ "دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز" (با رویکرد بین‌المللی) با اعتبار ۱۴۰هزار میلیارد ریال منعقد شد.

شهردار شیراز در این نشست با تاکید بر اینکه هدف اصلی از انعقاد تفاهم‌نامه‌های ‌مختلف، خدمت‌رسانی به مردم به عنوان یک اصل است، گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری یکی از دغدغه‌های اصلی در شیراز است و در این راستا تفاهم‌نامه احداث تله کابین منعقد شد که برای مردم شیراز از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدحسن اسدی احداث شهربازی، تله‌کابین، باغ پرندگان، پارک آبی و اکواریوم را از خواسته‌های شهروندان برشمرد و افزود: در این راستا قرارداد احداث اکواریوم با یک شرکت ترکیه‌ای قطعی شده است، امروز پروژه کلنگ‌زنی می‌شود و شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

او با تاکید بر اینکه تفاهم‌نامه‌ها پس از انعقاد برای اجرایی شدن نیازمند پیگیری هستند، گفت: بخشی از تفاهم‌نامه‌هایی که سال گذشته منعقد کردیم، اجرایی شد؛ به عنوان مثال تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با بانک شهر با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان پیگیری و تاکنون بیش از پنج هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز با اشاره به انتصاب رئیس جدید سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری گفت: با توجه به تجارب و پیشینه حضور "هومان معصومی" در حوزه‌های مختلف مالی و اقتصادی شهرداری از او می‌خواهم که با جدیت و به صورت روزانه روند تفاهم‌نامه‌ها را پیگیری کنند تا ظرف مدت دو ماه به تصویب شورای اسلامی شهر و مرحله عملیاتی برسند.

اسدی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر شیراز و کمیسیون کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری نگاهی تعاملی و دغدغه پیشرفت و توسعه شهر را دارند و در این راستا خواستارم که از تفاهم‌نامه‌ها حمایت کنند تا پس از تصویب به مرحله اجرایی برسند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: هفت تفاهم‌نامه همکاری و سرمایه‌گذاری با رویکردهای مختلف تفریحی، گردشگری، تجاری، مسکونی و ... در دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری شیراز منعقد شد.

حمیدرضا اسماعیلی در تشریح این تفاهم‌نامه‌ها افزود: تفاهم‌نامه همکاری با شرکت خارجی رستا جهت احداث پروژه تله‌کابین، تفاهم‌نامه همکاری با شرکت جهاد نصر فارس در راستای ایجاد پروژه‌های گردشگری، تفاهم‌نامه با شرکت عمران و توسعه فارس به منظور احداث شهرک صنعتی خصوصی، تفاهم‌نامه با شرکت مسکن جنوب درخصوص پروژه مشارکت و سرمایه‌گذاری احداث مجتمع یاران واقع در محدوده منطقه ۶ از جمله این تفاهم‌نامه‌ها است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: تفاهم با خانه صنعت، معدن و تجارت؛ تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تفاهم نامه همکاری با اتاق تعاون استان فارس به منظور استفاده از توانمندی این مجموعه‌ها در راستای جذب سرمایه گذار داخلی و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله تفاهم‌نامه هایی بود که به امضای مجموعه مدیریت شهری و طرفین رسید.

در دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز روی داد؛

از انعقاد چند تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش تقریبی ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تا رونمایی از فاز اول سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در شهرداری شیراز

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با قرائت بیانیه پایانی رویداد بزرگ دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز گفت: در این همایش بین‌المللی شاهد انعقاد چند تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش تقریبی ۱۴۰ هزار میلیارد ریال و رونمایی از فاز اول سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری بودیم.

حمیدرضا اسماعیلی بیانیه پایانی رویداد بزرگ دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز را قرائت کرد.

مشروح این بیانیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

شورای اسلامی و شهرداری شیراز، دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری را با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آغاز کرد که: "در کنار تولید سرمایه‌گذاری مهم است و باید با برنامه‌ریزی زمینه سرمایه‌گذاری فراهم و اجرا شود."

در این راستا امروز میزبان سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی داخل و خارج از کشور و جمعی از مدیران ملی، استانی و شهری بودیم تا همدل و هم اندیشه دست در دست هم مسیر توسعه پایدار شهری را با مشارکت همگانی همواتر سازیم.

نقطه عطف این همایش، امضای سند راهبردی امیدآفرینی سرمایه‌گذاری در شهر شیراز بود؛ تجدید میثاق با مدیران به منظور حمایت محکم‌تر از مشارکت سرمایه‌گذاران در توسعه شهر.

امروز از فاز اول سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در شهرداری شیراز رونمایی شد تا نشانه‌ای باشد برای عزم جدی‌ترمان در تسهیل و تسریع در فرآیند سرمایه‌گذاری، جلب اعتماد سرمایه‌گذاران و افزایش رضایتمندی آنها‌.

همچنین دست سرمایه‌گذارانی که طی سال‌های اخیر با مشارکت در ساخت پروژه‌های سرمایه‌گذاری مجموعه مدیریت شهری را یاری کردند، به گرمی فشردیم.

در ادامه چند تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش تقریبی ۱۴۰ هزار میلیارد ریال (۱۴ هزار میلیارد تومان) بین شهرداری و شورای اسلامی شهر با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های مختلف امضا شد که تلاش داریم به‌زودی به قرارداد منجر شود.

۳ تفاهم‌نامه همکاری نیز با اتاق بازرگانی فارس، خانه صنعت و معدن و تجارت و اتاق تعاون شیراز منعقد شد تا با عزم راسخ مجموعه‌های اقتصادی استان در راستای حمایت و جذب سرمایه‌گذار، زمینه‌ساز تصمیماتی باشد که حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را در کنار مجموعه مدیریت شهری پررنگ تر خواهد کرد.

در حین این رویداد مذاکراتی نیز با هیات سرمایه‌گذار کشور چین مبنی بر توسعه خطوط ریلی صورت گرفت.

در بخش دوم این رویداد، پنل‌های تخصصی با موضوعات زیر برگزار شد:

۱. مسائل رفتاری سرمایه‌گذاری

۲. قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری

۳. امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی مرتبط با سرمایه‌گذاری

حسن ختام دومین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز؛ آیین آغاز عملیات اجرایی سه پروژه بزرگ احداث آکواریوم شیراز، توسعه میدان اول و احداث میدان دوم میوه و تره‌بار خواهد بود که با مشارکت شهرداری و سرمایه‌گذار از کشور ترکیه انجام و به مردم شریف شیراز تقدیم خواهد شد.

 امید داریم سال‌های آتی، شکوفایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه مشارکت‌های اقتصادی در کلان‌شهر شیراز باشیم.

 

کد خبر 210080

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید