جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۲۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: راهی جز سرمایه‌گذاری برای رشد تولید نیست و فضای سرمایه‌گذاری در کشور باید مهیا باشد.

به گزارش پیام خبر، جعفر قادری در آیین اختتامیه رویداد بزرگ "دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز" گفت: راهی جز سرمایه‌گذاری برای رشد تولید نیست و فضای سرمایه‌گذاری در کشور باید مهیا باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قوانین و زمینه سرمایه‌گذاری در داخل و خارج کشور و تعاملات آن به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار را جذب کند.

او اضافه کرد: اکنون شرایط منطقه‌ای به گونه ای تغییر می‌کند که مسائل و مشکلات به حداقل رسیده است و این در تعاملات موثر است.

قادری با اشاره به اینکه وقتی فضا و بستر برای تعاملات با کشورهای دیگر برقرار شود، فشار سایر کشورها کمتر خواهد شد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم طرح کلی مصوب کنیم تا بخش عمده مشکلات سرمایه‌گذاری را رفع کند و بسترساز و زمینه‌ساز گسترش سرمایه‌گذاری‌ها باشد.

این نماینده اقتصاددان مجلس گفت: لایحه برنامه هفتم توسط دولت تا یکشنبه آینده وصول می‌شود که در این لوایح و طرح‌ها نوید خوبی برای پیشرفت سرمایه‌گذاری در کشور است.

قادری با اشاره به اینکه کارهای قابل واگذاری باید واگذار شوند و شهرداری این کارها را به بخش خصوصی واگذار کند و در بخش جذب سرمایه فعالیت داشته باشند، افزود: شهرداری‌ها در مولدسازی می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.

او با اشاره به اینکه بسیاری از مجموعه خدماتی در جاهای پرترافیک شهر است بیان کرد: با خطوط ریلی و تکمیل کمربندی قدرت مانور شهرداری زیاد می‌شود.

مدیر عامل بانک شهر نیز در این آیین به‌مزیت‌های شهر شیراز برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در این راستا بانک شهر فعالیت‌های خوبی در دست اقدام دارد.

سید محمد احمدی افزود: در شهر شیراز باید دارایی مولد داشته باشیم و در اختیار سپرده‌گذاران قرار دهیم.

او گفت: مزیت رقابتی در شهر شیراز بسته تامین اعتبار مالی است که به شعبات ابلاغ شده است.

 

کد خبر 210081

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید