پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۲۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل جلسات تعاملی جهت بررسی مشکلات گفت : همکاری و تعامل بیشتر سازمان همیاری ها و دادگستری با یکدیگر و عدالت اداری باعث می شود گام های موثری در راستای رفع مشکلات مورد نظر برداشته شود.

به گزارش پیام خبر،نشست مشترک رئیس کل دادگستری استان فارس و معاونین وی با مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان فارس و برخی از مسئولان این حوزه برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این نشست مشترک ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل جلسات تعاملی جهت بررسی مشکلات، به توضیحاتی درخصوص مجموعه پرداخت و گفت : همکاری و تعامل بیشتر با یکدیگر و عدالت اداری باعث می شود گام های موثری در راستای رفع مشکلات مورد نظر برداشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با توجه به پیشنهاد و موافقت طرفین در خصوص تشکیل کارگروه و کمیته های فرعی در زمینه های متعدد، تصریح کرد : هدف از ایجاد کارگروه، بررسی تخصصی موضوعات و چالش های مطرح شده و مهم می باشد که پس از تشکیل آن بررسی های مقدماتی، محورها و چالش های مهم احصاء و جهت بررسی و پیدا کردن راه حل جلساتی برگزار می شود.

وی تصریح کرد : با توجه به مطالب ذکر شده توسط مدیرعامل سازمان های همیاری شهرداری های فارس موانع موجود و پیش رو با کمک مسئولین مرتفع خواهد شد.

سوق سازمان همیاری به سمت رسالت سازمانی با پشتیبانی دادگستری فارس

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان فارس و مدیران دستگاه های اجرایی نیز در این نشست مشترک به گفت‌و گو و ذکراهمیت تعامل و هم اندیشی دو مجموعه سازمان همیاری با دادگستری فارس در راستای حل مشکلات مردم و شهرداری ها پرداخت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان فارس با بیان اینکه این سازمان یک نهاد عمومی غیر دولتی و وابسته به شهرداری ها است ،گفت : از آنجا که کلیه سهام این سازمان مربوط به مجموعه شهرداری های استان است و بنابر اساسنامه موجود، این سازمان در راستای کمک به تامین خودکفائی شهرداری ها از طریق تجمیع امکانات و سرمایه های کوچک و پراکنده، اهتمام در کاهش اتکای اعضاء به درآمدهای ناپایدار جهت اداره امور شهر و شهرداری وافزایش توان مالی و فنی شهرداری ها از طریق ایجاد درآمدهای ناشی از تولید، فعالیت های اقتصادی، عمرانی ، آموزشی و خدماتی و بازرگانی و دیگر موارد را دارد .

سید علی سید نصیری اظهار کرد :این سازمان عمومی بودجه دولتی ندارد و تمامی اعتبارات خود را از طریق تجمیع منابع شهرداری ها و سرمایه گذاری در بخش های مختلف تامین می کند ، بنابراین سازمان را یا شهرداری بدانید یا به عنوان یک سازمان دولتی قرار دهید.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان فارس با بیان این که با شماری از دستگاه های اجرایی فصل مشترک داریم، عنوان کرد : به جهت ارائه خدمات مطلوب با دار بودن ده شرکت زیر مجموعه در حوزه های بازرگانی،هوشمند سازی وفناوری و اطلاعات، آموزش ، گردشگری ، نمایشگاه ، حمل و نقل ،حقوقی و ... آماده همکاری هستیم.

سید نصیری در ادامه سخنان خود با اشاره به راه اندازی کارگروه های عمومی و تخصصی، گفت: ایجاد و راه اندازی مجمع عالی حقوقی با مشارکت و حضور اساتید و حقوقدانان مجرب، برگزاری دوره های پودمانی حقوقی در مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های فارس ، ارائه خدمات و مشاوره های تخصصی به شهرداری ها و کارکنان از دیگر برنامه ها و موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین در این نشست موضوعاتی از قیبل مسائل حقوقی شهرداری های استان ،مدیریت شهری و غیره مورد بررسی و تعامل قرار گرفت .

 

کد خبر 210125

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید