جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
یکشنبه, ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۴۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور از میزبانی نخستین دوره ورزشهای بومی محلی دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان فارس در دانشگاه پیام نور شیراز خبر داد.

به گزارش پیام خبر، دکتر همت اله بسطامی در حاشیه نشست بررسی توسعه ورزش دانشجویی دانشگاه پیام نور فارس در شیراز با بیان اینکه هر کدام از مناطق کشور  ویژگیهای منحصر به فردی در زمینه ورزشهای بومی محلی دارند گفت: این بازیها ریشه در فرهنگ و آیین های دینی مردم دارد.

وی افزود: سال گذشته یک دوره آزمایشی مسابقات ورزشی بومی محلی منطقه سیستان و بلوچستان در شهرستان زابل برگزار شد که ضمن استقبال بی نظیر جوانان آن خطه، تجربه خوبی برای برگزاری در سایر مناطق کشور به دست آمد که پس از آن در چند استان نیز  برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم برنامه ریزی جامعی برای برگزاری این دوره از مسابقات در تمام استانها داشته باشیم یادآوررشد : با توجه به فرهنگ و سنت های متنوع و غنی مردم  استان فارس نخستین دوره مسابقات ورزشهای بومی محلی دانشجویان دانشگاههای این استان آبانماه به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز برگزار خواهد شد.

بسطامی با تاکید براینکه نیازمند همکاری تمام بخشهای مرتبط برای برگزاری مطلوب این مسابقات هستیم گفت: دانشگاه پیام نور برای برگزاری شایسته این مسابقات تعامل با ادارات کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،هیات های ورزشی روستایی و عشایری و سازمانهای مربوط را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: پس از اینکه ظرفیت های استانی مشخص شد زمینه برگزاری یک دوره مسابقات کشوری هم فراهم خواهد شد که با توجه به ظرفیت های استان فارس این استان می تواند میزبانی مسابقات کشوری را هم بر عهده گیرد.

 

کد خبر 210196

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید