پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۰۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس خبر داد:

ساماندهی خانه های مسافر بدون مجوز فرصتی برای رشد صنعت گردشگری در استان

به اعتقاد جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری، می توان با ساماندهی آسیب ها، خانه های مسافر بدون مجوز را به فرصتی برای رشد و بالندگی صنعت گردشگری و تقویت اقتصاد توریسم در استان فارس تبدیل کرد.

به گزارش پیام خبر،محمد فرخ‌زاده در جلسه ای که با هدف بررسی وضعیت کنونی خانه های مسافر و برنامه ریزی برای ساماندهی این خانه ها با حضور متولیان امر برگزار شد، با بیان اینکه استاندار فارس دستور ساماندهی خانه های مسافر در کمترین زمان ممکن را صادر کرده به این نکته اشاره کرد که در سال های اخیر به رغم صحبت های مکرر درباره این موضوع اقدام درخور و اثر گذاری انجام نشده است.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه ساماندهی خانه های مسافر نیازمند اقدامات عملیاتی و میدانی است، عنوان کرد: نخستین گام برای شروع این مسیر به دست آوردن اطلاعات دقیق و دسته بندی شده از این خانه ها در سطح شهر شیراز و شهرستان های استان فارس است.

معاون هماهنگی امور زائررین و گردشگری استانداری فارس ارائه خدمات درخور شان استان فارس و شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت به مسافران، زائرین و مجاوران عزیز را مهمترین هدف برای ساماندهی خانه های مسافر دانست. 

جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری با بیان اینکه بسیاری از افراد که صاحبان و گردانندگان مجموعه های اسکان مسافر و اجاره خانه مسافر هستند، اطلاعات کافی درباره شرایط و مزایای دریافت مجوز را ندارند اظهار کرد: این موضوع نشان می دهد توجه به مسئله آموزش در حوره گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

او یادآور شد: انجام اقدامات انگیزاننده و تشویقی بر اساس برنامه ریزی مشخص و در نظر گرفتن همه جوانب قانونی می تواند راهی برای خوداظهاری صاحبان خانه های مسافر بگشاید.

فرخ‌زاده با تاکید بر اینکه هرگز نمی خواهیم رونق اقتصادی و درآمد زایی در استان با مشکل مواجه شود، بیان داشت: با ساماندهی و قانونمند شدن خانه های مسافر تعداد زیادی شغل در حوزه گردشگری ایجاد می شود و افرادی که تمایل به قرار گرفتن در چارچوب مقرررات را ندارند می توانند شغل مناسب دیگری انتخاب کنند.

معاون استاندار فارس با اشاره به آمارهای سفر و اسکان در نوروز عنوان کرد: این آمارها از جمله اسکان روزانه 62 هزار نفر در کلاس های مدارس، نشان می دهد وضعیت اقتصادی و تمایل مردم به سمت اسکان در کمپ های شهرداری و مکان های کم هزینه در سفرها برده است.

نصب باجه های اطلاع رسانی و ارائه خدمات به مسافرین و زائرین در ورودی های شهرها توسطبخش خصوصی ، قیمت گذاری مصوب، ارائه خدمات مطلوب، رعایت بهداشت و ضوابط اسکان حداقل های ارائه خدمات در این صنف می‌باشد.

وی ادامه داد: این واقعیت می تواند پیش زمینه ای برای استفاده از ظرفیت خانه های مسافر به نحو مطلوب باشد چرا که به همان میزان تمایل به استفاده از این خانه ها نیز در مقایسه با هتل ها بیشتر شده است.

فرخ‌زاده یادآور شد: معتقدیم تلاش ها و اقدامات عملیاتی که از این پس با همراهی دستگاه های متولی انجام می شود مشکلات خانه های مسافر فاقد مجوز را به صفر نمی رساند اما تغییرات مطلوبی را در پی خواهد داشت.

 

کد خبر 210201

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید