پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۲۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکتر ایمانیه در جمع شاغلین استانداری فارس که در یک سال گذشته ازدواج کرده یا صاحب فرزند شده اند، گفت: پیشنهاد کرده‌ام بانوان شاغلی که متاهل اما بدون فرزند هستند، یک ساعت و بانوانی که فرزند زیر ۱۸ سال دارند، دو ساعت در روز را دورکاری انجام دهند؛ لازم است معاونت توسعه استانداری این موضوع را تا تحقق کامل پیگیری کنند.

به گزارش پیام خبر، در راستای قانون خانواده و جوانی جمعیت و همزمان با دهه کرامت مراسم جشنی برای شاغلین استانداری، فرمانداری و بخشداری فارس که در یک سال گذشته ازدواج کرده یا صاحب فرزند شده اند در حرم مطهر احمدبن موسی علیه السلام برگزار شد.
استاندار فارس در این مراسم خطاب به زوج‌های جوان گفت: ازدواج به عنوان سنگ بنای اولیه خانواده محسوب می‌شود که زمینه بالندگی، پیشرفت و رشد اخلاقی همسران را ایجاد می کند.
وی با تاکید بر اینکه شرع مقدس اسلام، به ازدواج عنایت و تاکید فوق‌العاده‌ای دارد، اظهار داشت: اسلام در مقوله ازدواج همه موانع را از پیش رو برداشته و همواره به ازدواج آسان، به‌هنگام و آگاهانه سفارش کرده است؛ این مهم در کلام و رفتار ائمه و بزرگان دین به وضوح یافت می شود.
دکتر ایمانیه به اهمیت ازدواج از نظر دین اسلام نیز اشاره کرد و افزود: اساسی‌ترین تاکید اسلام بر ازدواج، بُعد انسان سازی این امر مهم است؛ محیط خانه و منزل، مکتب سازنده‌ای است که بسیاری از صفات پسندیده در آن شکل می گیرد که نتیجه آن در نهایت در اجتماع و جامعه نمود می یابد. 
نماینده عالی دولت در فارس به اختیارات واگذار شده از جانب دولت به استانداران اشاره کرد و گفت: پیشنهاد کرده ام بانوان شاغلی که متاهل اما بدون فرزند هستند، یک ساعت و بانوانی که فرزند زیر ۱۸ سال دارند، دو ساعت در روز را دورکاری انجام دهند؛ و لازم است معاونت توسعه استانداری این موضوع را تا تحقق کامل پیگیری کنند.
وی رویکرد دولت سیزدهم را ترغیب و تشویق خانواده ها به مبحث فرزندآوری عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس ماده ۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به همه خانواده هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنها ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد باشد یک قطعه زمین ۲۰۰ متری از جانب دولت اهدا می شود؛ مدیران کل ادارات راه و شهرسازی و روسای ادارات شهرستانی موظف هستند تمام تلاش خود را برای تحقق این موضوع به کار گیرند. مدیریت استان برای تحقق این مهم نهایت همکاری را انجام می دهد.
استاندار فارس بر لزوم توجه جدی مدیران دستگاه‌ها به معیشت خانواده ها تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی به گونه‌ای تدبیر کنند تا مزایای شغلی پرسنل متاهل اعم اضافه کاری، امور رفاهی و... برای ایشان به‌روز باشد.

 

کد خبر 210248

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید