پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۴۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همزمان با روز جهانی بیماری MS، از شناسایی هشت هزار و 153 بیمار مبتلا به MS در استان فارس خبر داد.

به گزارش پیام خبر،دکتر مهرداد شریفی با بیان اینکه سرعت در تشخیص و شناخت بیماری MS موجب افزایش شناسایی موارد ابتلا به MS شده است، گفت: MS یک بیماری وابسته به سیستم عصبی است و به طور معمول افراد در سنین ۱۰ تا ۵۰ سال بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند.

او افزود: طی سه دهه اخیر، شیوع بیماری MS در کشور و به ویژه در مناطق شهری رو به افزایش بوده و مناطق بسیاری در کشور از شیوع متوسط تا بالا برخوردار هستند.

دکتر شریفی اضافه کرد: تاری و کاهش دید، نبود تعادل، کاهش قدرت، دوبینی و خواب رفتگی مداوم بدن از جمله نشانه های اولیه بیماری MS است که در صورت بروز و تداوم این مشکلات، مراجعه به پزشک ضرورت دارد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره وضعیت بیماران MS در استان فارس نیز گفت: در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طور کلی میانگین از هر صد هزار نفر ، 188 نفر به بیماری MS مبتلا هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: انجام خدماتی مانند دو مرتبه ام آر آی در سال، خدمات فیزیوتراپی تا سقف 120 جلسه در سال، 90 جلسه کاردرمانی در سال و خدمات دندانپزشکی برابر دستورالعمل بیمه سلامت تا سقف بیست میلیون ریال در سال در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برای این بیماران رایگان است.

 

کد خبر 210252

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید