پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۲۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران با تاکید بر همکاری رگولاتوری در ابلاغ تعرفه تجاری گفت: با افزایش تعرفه در بخش های مختلف برق ، انرژی و… تعرفه حوزه های مخابرات نیز باید متناسب با تورم بازنگری شود تا بتوان با نوسازی تجهیزات و توسعه ، خدمات با کیفیت برای مشتریان فراهم شود.

به گزارش پیام خبر، مهندس نادر صابری وند با تاکید بر همکاری رگولاتوری در ابلاغ تعرفه تجاری گفت: با افزایش تعرفه در بخش های مختلف برق ، انرژی و… تعرفه حوزه های مخابرات نیز باید متناسب با تورم بازنگری شود تا بتوان با نوسازی تجهیزات و توسعه، خدمات با کیفیت برای مشتریان فراهم شود.

معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران با اشاره به افزایش تورم، دستمزد و تعرفه انواع اقلام و تجهیزات، بازنگری تعرفه ها را ضروری دانست و اظهارداشت : با افزایش قابل توجه قیمت ارز، هزینه تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز در شبکه های مخابرات نیز افزایش پیدا کرد زیرا بخش عمده ای از تجهیزات خارج از کشور تامین می شود و هزینه زیادی بر شرکت مخابرات تحمیل می شود.

وی با بیان اینکه فیبر نوری اکنون مهم‌ترین پروژه زیرساخت ارتباطی کشور است و بخش مهمی از تجهیزات ارتباطی زیرساختی در جهان را تشکیل داده است؛ گفت: یکی دیگر از پارامترها در افزایش هزینه ها ی شرکت ، تعرفه ارتباطی سیم مسی است که موجب کاهش قدرت سرمایه گذاری و ارایه خدمات با کیفیت نامناسب می شود.

معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: تعرفه برق برای مراکز نگهداری سیستم های مخابراتی به صورت تجاری محاسبه می شود و از آنجایی که نگهداری مراکز مخابراتی در سراسر کشور وابسته به نیرو برق است، اعلام تعرفه تجاری برق برای تعرفه تجاری نشده مخابرات هزینه بر است.

همچنین سازمان تنظیم مقررات با تصویب مصوبه ای شرکت مخابرات را مکلف کرده با قیمتی پایین تر از از آنچه که توانیر دریافت می کند خدمات اش را به اپراتور ها ارایه دهد که این امر نیز زیان دیگری بر مخابرات وارد کرده است.

مهندس صابری وند با اشاره به پی گیری دوساله برای طرح تغییر تعرفه ثابت و فرآیند طولانی آن که منجر به افزایش کم تعرفه ها ی بخش ثابت بر خلاف محاسبات صورت گرفته شد در تشریح آن افزود: در این فرآیند تغییر تعرفه طبق محاسبات صورت گرفته اعلام نشد و کاهش چشمگیری داشت که با توجه به هزینه های نیروی انسانی ، تجهیزات و برق تاثیری در چالش های پیش روحوزه ثابت شرکت مخابرات نداشته است.

وی با بیان اینکه در مصوبه که بعد از فرایند طولانی از سوی رگولاتور و ستاد تنظیم بازار ابلاغ شد برای ۴ میلیون مشترک روستایی تغییر نکرد و ثابت ماند افزود : شرکت مخابرات در بخش روستایی زیان ده است که امیدواریم سازمان رگولاتوری و مسوولان ذی ر بط برای احیای صنعت مخابرات طرح و برنامه ریزی ویژه ای مهیا کنند تا جامعه از آن بهره مند شود. / مخابرات منطقه فارس

 

کد خبر 210330

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید