جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ۰۵:۰۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر اجرای دقیق سند تحول قضایی و اجرای تکالیف و برنامه های تعیین شده در این سند بالادستی را مهمترین محور و اولویت قضات و کارکنان مجموعه قضایی عنوان کرد.

به گزارش پیام خبر، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در سفر یک روزه خود به شهرستان جهرم در جمع قضات و کارکنان دادگستری با تاکید بر اجرای دقیق سند تحول قضایی و اجرای تکالیف و برنامه های تعیین شده در این سند بالادستی مهمترین محور و اولویت قضات و کارکنان مجموعه قضایی است گفت: ثمره این برنامه رضایتمندی عمومی مردم و مراجعان به دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری فارس در این بازدید ضمن بررسی آخرین وضعیت خدمت رسانی قضایی به مردم در این شهرستان تصریح کرد: سرعت در کار با رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی می تواند ضمن کاهش فرایند رسیدگی ها زمینه رضایت مراجعان را فراهم سازد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس یکی از اهداف خود در سفر به حوزه های قضایی را رفع نواقص در جهت افزایش کیفیت خدمت رسانی قضایی خواند و خاطر نشان کرد: تسریع در بهره برداری از پروژه های خاص عمرانی می تواند بخشی از اهداف ما در این بخش را تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری نشست های قضایی و مباحثه های علمی در کنار اقدامات عملی و اجرایی می تواند کیفیت تصمیمات قضایی قضات را افزایش دهد گفت: جدیت در برگزاری نشست های قضایی ‌باید جز لاینفک برنامه های هفتگی قضات قرار گیرد.

رئیس شورای قضایی استان فارس در بخش دیگری از سفر یک خود به شهرستان جهرم در جمع هیات های صلح و مصلحین قرآنی ضمن تقدیر از فعالیت های مصلحانه این هیات با تاکید بر اثر گذاری واگذاری برخی امور قضایی به مردم گفت: برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی زمانی مؤثر است که توسط مردم اجرا و پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرهنگ سازی در حوزه فعالیت و خدمات هیات های صلح و مصلحین قرآنی را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: قصد داریم با اجرای برنامه های آموزشی برای هیات های صلح و مصلحین قرآنی زمینه تقویت این نهادهای مردمی را فراهم سازیم.

گفتی است در این سفر یک روزه، رئیس کل دادگستری فارس ضمن بررسی مشکلات ۱۵ نفر مراجعان دستورات پیگیری و رفع مشکلات قضایی آنان را صادر کرد.

همچنین در این سفر هیات عالی قضایی استان و رئیس کل دادگستری استان فارس با حضور در منزل شهیدان شبیری که ۳ شهید را تقدیم انقلاب کرده اند از مقام شامخ شهدا و صبر و استقامت این خانواده شهید تجلیل کردند.

 

کد خبر 210492

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید