جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۲۶
زمان مطالعه: 7 دقیقه
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ورزشکاران نابینا و کم بینای ما در میادین مختلف نشان داده اند که «معلولیت، محدودیت نیست» یک شعار نیست بلکه با استعدادهایی که دارند محدودیتشان را نادیده می گیرند و علی رغم مشکلاتی که دارند در کشور و جهان افتخارآفرینی می کنند و برای استان فارس کلکسیونی از جام ها را به دست آورده اند و پیشرو بودن فارس و شیراز را در همه زمینه ها بیشتر کردند.

به گزارش پیام خبر، در آیینی که با حضور نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و جمعی از مسئولین، ورزشکاران و خانواده های آنان توسط هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس برگزار شد، از بیش از 130 ورزشکار نابینا و کم بینای استان فارس که در مسابقات استانی، ملی و بین المللی به عنوان های مهم قهرمانی و کسب مدال دست یافته بودند، تجلیل شد.

علیرضا پاک فطرت در این آیین گفت: ورزشکاران نابینا و کم بینای ما در میادین مختلف نشان داده اند که «معلولیت، محدودیت نیست» یک شعار نیست بلکه با استعدادهایی که دارند محدودیتشان را نادیده می گیرند و علی رغم مشکلاتی که دارند در کشور و جهان افتخارآفرینی می کنند و برای استان فارس کلکسیونی از جام ها را به دست آورده اند و پیشرو بودن فارس و شیراز را در همه زمینه ها بیشتر کردند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: افتخار آفرینی و کسب مدال های رنگارنگ توسط نابینایان و کم بینایان نشان دهنده استعداد سرشار و اراده قوی آنان است و امروز این عزیزان برای تعدادی از جوانان افسرده جامعه ما که متاسفانه به گواه آمار تعدادشان هم کم نیست، می توانند الگو و سرمشق باشند.

*شهرداری فضای شهری را برای معلولان مناسب سازی کند

شهردار اسبق شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه شهرداری در خدمت رسانی به معلولین اشاره کرد و گفت: از شهرداری انتظار دارم در ساختمان هایی که ساخته می شود قانونی را که مجلس گذرانده در بحث معلولین و جانبازان در ورودی همه ساختمان ها رعایت کنند.

پاک فطرت با بیان اینکه امروز باید شهرداری برای کسی که سالمند می شود فضای شهری را مناسب سازی کند، ادامه داد: جامعه ما به سمت سالمندی می رود و نیاز است تمامی معابر ما مناسب سازی شود که آن ها به راحتی بتوانند عبور و مرور داشته باشند.

وی تاکید کرد: توقع ما از شهرداری شیراز و شهرداران استان فارس این است که مناسب سازی در معابر ما انجام بشود. ما خیلی کند در این مساله حرکت می کنیم و در ساخت معابر و پیاده روها و فضاهای شهری هزینه می کنیم اما خیلی کار مهندسی نمی کنیم و توجهی به معلولین نمی کنیم که این به نظر من ترک فعل است و انتظار دارم که شهرداری شیراز و شهرداری های استان این مناسب سازی را پیگیری کنند و استاندار محترم فارس هم به عنوان نماینده عالی دولت پیگیر این موضوع باشند.

*لزوم بررسی اجرای قانون جامع معلولین مجلس

پاک فطرت به بیان وظیفه نمایندگان مجلس در قبال معلولین پرداخت و گفت: وظیفه نماینده مجلس قانونگذاری است و قانون جامع معلولین در اسفندماه سال 99 در مجلس تصویب و از طریق مجلس به دولت ابلاغ شد که این قانون قانون جامعی است و مجلس باید پیگیری و نظارت کند که چقدر از آن اجرا شده است؟ در بحث اشتغال معلولین واضح گفته شده که باید نظارت کرد آیا اشتغال این عزیزان حل شده؟ در بحث مسکن هم کامل گفته شده که باید بررسی شود آیا مسکن آن ها حل شده؟ در بحث مناسب سازی فضاهای شهری و معابر شهری خیلی دقیق گفته شده اما آیا واقعا ما مناسب سازی کردیم؟

*فضا و مکان های آموزشی خوب در شان معلولان فراهم شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به وظیفه دیگر نمایندگان مجلس در قبال معلولین اشاره کرد و گفت: وظیفه دیگر نمایندگان مجلس پیگیری فضا و مکان های آموزشی خوب در شان معلولان در همه شهرها است.

پاک فطرت افزود: بر اساس بررسی ها و باردیدهایی که داشتم متاسفانه در مدارس استثنایی کمبودهای زیادی وجود دارد. به عنوان مثال بعضی از معلولان از شهرستان های دور می آیند و در این چند مدرسه به سختی درس می خوانند بنابر این؛ این مدارس باید گسترش پیدا کنند و در مدارس باید سالن های ورزشی که مورد نیاز معلولان است باشد.

وی افزود: این موضوع را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم بیان کردم و آموزش و پرورش هم باید توجه بیشتری به معلولان داشته باشد و اگر نیازی به بودجه بیشتری هم باشد، کاملا آمادگی داریم این کار را انجام دهیم.

پاک فطرت بیان کرد: در بحث حمل و نقل و در بحث سالن های ورزشی خاص ویژه معلولان باید توجه ویژه ای را مدیران داشته باشند. کسانی که مدیران ورزشی هستند و برای معلولان تلاش می کنند می دانند که ورزش باعث شادابی، سلامت و پویایی جامعه می شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان آرزو کرد؛ همه کمک کنند فارس به جایگاه اصلی خود برسد.

*روشندلان به همه ما در عرصه ورزش عزت و افتخار بخشیدند

رحیم خداجو نیز در این آیین گفت: ورزشکاران نابینا و کم بینا در عرصه های ملی و بین المللی و آسیایی و جهان باعث سربلندی استان فارس شده اند و نام استان فارس و شیراز و شهرستان ها را پرآوازه کرده اند و پرچم سه رنگ و مقدس ایران را در عرصه های ورزشی با مدال آفرینی برافراشته اند.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به اختصاص سالن مجموعه ولایت برای ورزش نابینایان و کم بینایان اشاره کرد و گفت: این سالن در اختیار هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس قرار گرفته اما نیاز به حصارکشی دارد که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس و شهرداری شیراز بتوانیم حصارکشی انجام شده و تجهیزاتی تهیه و برای این عزیزان اختصاص یابد تا بتوانند در این مجموعه تمرین و فعالیت خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه روشندلان ورزشکار به همه ما در عرصه ورزش عزت و افتخار بخشیده اند، تاکید کرد: خیلی از ملی پوشان ما از استان فارس و شهر شیراز هستند که به نگاه ویژه ای از حوزه وزارت نیاز دارند که این عزیزان بتوانند فعالیت خود را در عرصه قهرمان پروری و افتخارآفرینی دنبال کنند.

*فعالیت 9 رشته ورزشی در هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس

جواد مرادپور نیز در این آیین از فعالیت 8 رشته تخصصی و یک رشته همگانی در این هیئت خبر داد.

رئیس هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس افزود: با فعالیت 8 انجمن فوتبال، گلبال، جودو، شنا، دوومیدانی، بولینگ، پاورلیفتینگ و شطرنج به علاوه انجمن ورزش همگانی از پیشگامان و پیشروان ورزش کشور هستیم.

مرادپور افزود: در 8 ماه گذشته تاکنون در تمامی اعزام های ورزشی که فدراسیون برنامه ریزی کرده بود عزیزان ما در مسابقات حضور یافته و مدال کسب کرده اند.

وی بیان کرد: افتخارات این هیئت محصول تلاش پیشکسوتان و مدیران سابق آن است که زیرساخت ها را فراهم کردند تا امروز ورزشکاران پرتلاش و با انگیزه ما بتوانند افتخار آفرینی و مدال آوری کنند.

*هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان در حقیقت یک اداره کل ورزش است

هادی عیدی پور، نیز در این آیین گفت: هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان در حقیقت یک اداره کل ورزش است و ما با هشت رشته فعال در شیراز فعالیت می کنیم و در تمامی این رشته ها بازیکنان ملی پوش داریم که باعث افتخار است.

رئیس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان شهرستان شیراز افزود: از نظر بودجه و اعتبار باید این هیئت را ویژه دید زیذا در بحث زیرساخت های ورزشی و حتی حمل و نقل ورزشکاران با چالش رو به رو هستیم و باید این چالش را حل کنیم.

وی تاکید کرد: فضاهای فرهنگی و ورزشی شهرداری شیراز که عموم مردم از آن ها استفاده می کنند باید به صورت ویژه در اختیار ورزشکاران این هیئت و خانواده های آنان قرار بگیرد.

 

کد خبر 210622

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید