شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۵۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

آغاز طرح وارنیش فلوراید دانش آموزان مقطع ابتدایی در استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ، با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی بدن، نقش خانواده ها در دستیابی به آن را بسیار پررنگ دانست.

به گزارش پیام خبر، دکتر عباس رضاییان زاده در در مراسم آغاز طرح وارنیش فلوراید دانش آموزان مقطع ابتدایی استان که با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس انجام شد، گفت: بسیاری از متخصصان، دهان انسان را پنجره ای رو به سلامت عمومی فرد می دانند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی جامعه از اهمیت سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی فرد، با مشکلات بسیاری در این حوزه مواجه هستیم.

دکتر رضائیان زاده با اشاره آمارهای پوسیدگی های دندانی در گروه های سنی مختلف، گفت: خانواده ها در نهادینه کردن رفتارهای بهداشتی سلامت دهان و دندان، نقش بسیار پررنگی را ایفا می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه ضمن بیان اهمیت مسواک زدن و ارزیابی مستمر سلامت دندان ها در پیشگیری از مشکلات ایجاد شده، تاکید کرد: انجام وارنیش فلوراید در گروه سنی 6 تا 14 سال به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، علاوه بر پیشگیری از پوسیدگی دندان های سالم این گروه هدف، از پیشرفت پوسیدگی های ایجاد شده نیز جلوگیری می کند.

این مقام مسوول در دانشگاه گفت: بر اساس شیوه نامه جدید اجرای طرح وارنیش فلوراید دانش آموزان مقطع ابتدایی استان فارس که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان فارس آغاز شده است، دانش آموزان مقطع ابتدایی باید در دو نوبت و به فاصله زمانی 6 ماه وارنیش فلوراید را دریافت کنند.

دکتر رضائیان زاده ابراز امیدواری کرد با پیگیری های اداره کل آموزش و پرورش استان، واحدهای سلامت دهان و دندان شبکه های بهداشت و درمان استان و همکاری خانواده ها، نوبت اول دریافت وارنیش فلوراید این گروه هدف تا پایان تابستان به اتمام برسد و از ابتدای مهر انجام نوبت دوم آغاز شود.

 

کد خبر 210656

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید