چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۳۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت:رویکرد امسال اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان در برنامه ریزی ها در حوزه مسئولیت اجتماعی این است که به مبحث اشتغال پایدار و کارآفرینی زندانیان توجه ویژه شود که این مهم نیازمند حرفه آفرینی است.

به گزارش پیام خبر،سهیلا محبی در سی و ششمین پیش همایش عدالت ترمیمی که در شیراز برگزار شد، بیان کرد: رویکرد امسال ما در اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان در برنامه ریزی ها در حوزه مسئولیت اجتماعی این است که به مبحث اشتغال پایدار و کارآفرینی زندانیان توجه ویژه شود که این مهم نیازمند حرفه آفرینی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: یکی از بهترین تجلی های عدالت ترمیمی در زندان برای بزهکار این است که از فرصت زندان به خوبی استفاده کند و مهارت آموزی در زندان داشته باشد. 
وی افزود: مهم است که محکوم در مدت گذران دوره زندان بتواند آموزش ببیند، با شغل و حرفه ای آشنا و مهارت پیدا کند و درآمد زایی داشته باشند تا پس از این دوران بتواند به عنوان شغل پایدار از آن بهره گیرند.
محبی از دیگر طرح های قابل اجرا در اتاق بازرگانی فارس را پیگیری حضور و فعالیت زندانیان با پابند الکترونیکی در ساعات کار در واحدهای تولیدی استان عنوان کرد که فرد محکوم بتواند از این طریق نیز درآمدزایی داشته باشد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: تلاش می کنیم با اجرای این اقدامات در حوزه اشتغال و کارآفرینی همه در پرتو عدالت ترمیمی قرار گیرند و بزه کار و بزه دیده ای وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به فعالیت کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی بنگاه های اقتصادی اتاق بازرگانی فارس در حوزه مسئولیت های اجتماعی و زندانیان ادامه داد: اتاق بازرگانی فارس در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود اقدام به کمک جهت آزادی بیش از 150 نفر از محکومان مالی جرائم غیر عمد و 2 مورد نجات از اعدام کرده است.

 

کد خبر 210860

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید