سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۵۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: نگاه دولت به مالیات از خانه های خالی نگاه درآمدی نیست بلکه افزایش عرضه به منظور کنترل بازار مسکن و اجاره بها هدف نهایی دولت است و دولت با این کار می خواهد به ساماندهی و کاهش سوداگری در این مسیر بپردازد.

محمودرضا طالبان گفت: نگاه دولت به مالیات از خانه های خالی نگاه درآمدی نیست بلکه افزایش عرضه به منظور کنترل بازار مسکن و اجاره بها هدف نهایی دولت است و دولت با این کار می خواهد به ساماندهی و کاهش سوداگری در این مسیر بپردازد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی 26 بهمن 1401 با انتشار اطلاعیه ای خطاب به مالکان دارای بیش از یک واحد مسکونی خالی اعلام کرد که در راستای اجرای ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم و حسب اطلاعات دریافتی از وزارت راه و شهرسازی در خرداد ماه سال جاری برگ مطالبه های مالیات متعلق به مالکان بیش از یک واحد مسکونی خالی در سال 1400 صادر و در درگاه ملی خدمات الکترونیکی مالیاتی بارگذاری شده است.
دبیر شورای مسکن استان فارس همچنین تصریح کرد: بر اساس قانون مالیات خانه های خالی (ماده 54 مرکز قانون مالیات های مستقیم) اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت بیش از 120 روز خالی از سکنه باشد مشمول مالیات می شود.
در این خصوص محمودرضا طالبان متذکر شد: دولت برای سامان دهی بازار اجاره، خانه های خالی را شناسایی کند و در این راه از آمار شهرداری ها سامانه جامع املاک و اسکان، دستگاههای خدمات رسان و ... استفاده می کند.
محمودرضا طالبان خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه مالیات خانه های خالی مشمول اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد شد، واحدهای متعلق به بانک ها و ادارات نیز هدف مالیات قرار می گیرند و در این زمینه دولت بنا دارد در اجرای قانون تفاوتی بین این دو بخش قائل شود.

 

کد خبر 210868

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید