جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. عکس
یکشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ۱۸:۱۷
کتاب «عطر» توسط عسل ستایش، نویسنده، پژوهشگر و مستند ساز در انتشارات نوید چاپ شد.

کتاب «عطر» دومین اثری است که این نویسنده ۳۲ ساله نوشته است؛ ستایش پیرامون این کتاب گفت: کتاب «عطر» اسفند امسال در انتشاراتی نوید چاپ شده که نوشتن آن یک سال طول کشیده است.

وی، افزود: این کتاب در مورد تاریخ به وجود آمدن عطر در جهان از چند هزار سال قبل تا به امروز است که در آن از نقش ایران در به وجود آمدن این ماده خوشبو و همچنین زکریای رازی نام برده شده است.

به گفته نویسنده کتاب یادشده، همچنین در این اثر بیوگرافی ٣٦ خانه عطر سازی که در دنیا معروف هستند، پرداخته شده است.

کارگردان مجموعه ۵ قسمتی صنایع دستی منسوخ شده در ایران(شیراز) که از شبکه مستند و آموزش پخش شده و مورد استقبال قرار گرفته است پیرامون کتاب اول خویش هم گفت: کتاب «طراحان مُد» سال ٩٥ در انتشاراتی نوید شیراز چاپ شده که نوشتن آن یک سال و نیم طول کشیده است؛ موضوع کتاب تاریخچه لباس و همچنین مُد و فشن در دنیا به همراه بیوگرافی ٤٧ طراح بزرگ دنیا می باشد.

کتاب «عطر» توسط عسل ستایش چاپ شد

ستایش که دستیار کارگردان و برنامه ریز مستند بلند «خاتمه» که در جشنواره فجر جایزه بهترین تدوین و دیپلم افتخار و لوح تقدیر بهترین کارگردانی را دریافت کرد درباره فعالیت فیلمسازی خود هم عنوان کرد: در مجموعه ۵ قسمتی صنایع دستی منسوخ شده در ایران(شیراز) به مَلِکی (گیوه)، مستند بوریا(حصیربافی)، مستند انگشتری، مستند شیشه گری سنتی(فوتی) و مستند کاشی هفت رنگ(مکتب شیراز) اشاره شده است.

عسل ستایش که متولد یک فروردین سال ١٣٦٥ در شیراز است و لیسانس حقوق و دیپلم فنی و حرفه ای طراحی لباس دارد تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی لباس در شیراز و همچنین نمایشگاه نقاشی و لباس با همکاری معلولین جسمی حرکتی و بیماران روحی روانی برگزار کرده که هزینه حاصل از نمایشگاه صرف هدیه ای برای مرکز آسمان که در آن درمان می شدند، گردیده است.

 

کد خبر 21507

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید