جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
پنج شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ۲۰:۵۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
۱۸۹ اثر نقاشی از کودکان خانواده های بی سرپرست در نمایشگاهی در شیراز به معرض فروش گذاشته شد و نقاشی های کودکان بر دیوارخانه های خیرین قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پیام خبر، میسره عباچی، سرپرست بنیاد نیکوکاری «دست های مهربان» شعبه شیراز با اشاره به اینکه 189 اثر نقاشی از کودکان خانواده های بی سرپرست در نمایشگاهی در شیراز به معرض فروش گذاشته شد و درآمد حاصل از آثار فروش رفته در اختیار هنرمندان این آثار قرار گرفته است، گفت: در این نمایشگاه که با حضور آثاری از یکصد هنرمند زیر 13 سال خانواده های بی سرپرست تحت پوشش این بنیاد برگزار شد، بخش عظیمی از این آثار توسط افراد خیر شهر شیراز خریداری شد که درآمد حاصل از فروش در اختیار کودکان قرار گرفته است.

وی با یادآوری این مطلب که بنیاد نیکوکاری دست های مهربان با هدف حمایت و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از سال 1386 فعالیت خود را در تهران آغاز کرده است، افزود: درحال حاضر این بنیاد در مراکز استان های البرز، اصفهان، مازندران، آدربایجان شرقی و فارس همچنین شهرهای کیش و مراغه شعبه های فعالیت دارد.

عباچی تاکید کرد: بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در فارس 230 خانواده با جمعیتی بیش از 800 نفر رابا حمایت های سه هزار خیر تحت پوشش خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1393 تاکنون 20 خانوار که تحت پوشش این بنیاد قرار داشتند مستقل شده و ازچرخه مددجویی این بنیاد خارج شده اند.

گفتنی است، بنیاد نیکوکاری «دست های مهربان» در حال حاضر در سراسر کشور بیش از سه هزار و یکصد خانواده با جمعیتی بالغ بر 12 هزارنفر را تحت پوشش قرار داده است که علاوه بر توانمند سازی این خانواده ها، مدرسه سازی، احداث درمانگاه و بیمارستان و راه اندازی مراکز کمپ اعتیاد نیز از دیگر فعالیت ها و خدمات این بنیاد است، بنیاد مذکور تنها خیریه در ایران است که عضو NGO های آسیا بوده و زیر نظر سازمان ملل فعالیت می کند.

 

کد خبر 2153

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید