جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۵:۰۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس دانشگاه شیراز از ارتقا این دانشگاه به رتبه ۵۰۰ تا ۶۰۰ جهانی خبر داد و گفت: قبل از این رتبه این دانشگاه بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ بود و امیدواریم به رتبه ۳۰۰ در سال ۹۸ برسیم البته اگر مشکلات اقتصادی رفع شود.

به گزارش پیام خبر، حمید نادگران، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مهارت و کارآفرینی یک بحث جدی است و دانشگاه قراردادهایی با دانشگاه علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای بسته و تجهیز کارگاه ها را اجرایی کرده است، گفت: مهارت آموزی دانشجویان را در سال ۹۸ به جدیت اجرایی خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه شیراز با یادآوری این مطلب که تشکل های دانشجویی با هدف اینکه دانشجویان با کارهای تحقیقاتی آشنا شوند، شکل گرفته اند، افزود: ۳۵۷ فقره درخواست تشکل های دانشجویی تنها هفت مورد تشکل را به دلایل خاص و موجه مخالفت کرده است.

وی در خصوص نصب طاووس جدید در میدان قرآن، تاکید کرد: برای طاووس قراردادی با دانشگاه نداشته اند و یا من در جریان نیستم چرا که دانشگاه های زیر مجموعه در انعقاد قراردادها مستقل هستند اما پیگیری می کنم تا نتیجه نهایی را مطلع شوم.

نادگران با اشاره به اینکه این دانشگاه رتبه سوم ISC بین ۲۵ کشور اسلامی و شرق آسیا را کسب کرده است، افزود: ۳۰۰ درصد رشد مقالات استادان داشتیم و در سال ۹۷ این رشد ۲۰۰ درصد بود.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه علی رغم مشکلات اقتصادی، پنج نفر از استادان به فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعزام شدند، اظهارداشت: یک نفر هم به فرصت مطالعاتی داخلی اعزام شده است، دانشگاه در گذشته رتبه بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ را داشت اما اکنون در رتبه ۵۰۰ تا ۶۰۰ قرار دارد سعی می کنیم که ارتقا را شاهد باشیم و احتمال می دهیم در سال ۹۸ بین ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیریم البته اگر تنگناهای مالی جلوی فعالیت ما را نگیرد.

 

کد خبر 21577

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید